اعلام جزییات برگزاری ششمین کنگره بین المللی و هشتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت

ربات کشاورز: دبیر هشتمین کنگره سالانه زخم و ترمیم بافت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران جزییات برگزاری این کنگره را تشریح نمود.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر سیدمهدی طبایی با اعلان اینکه هشتمین کنگره ملی و ششمین کنگره بین المللی زخم و ترمیم بافت به مدت چهار روز از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ بهمن ماه برگزار خواهد اظهار داشت: در کنگره امسال که بصورت مجازی توسط پژوهشکده فناوری های زخم و ترمیم بافت (یارا) و همین طور مرکز تحقیقات لیزر در پزشکی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران برگزار می شود، حدود ۸۰ سخنران داخلی و خارجی در قالب ۱۳ نشست علمی با موضوعات مختلف کاربردی و نوین در عرصه زخم و ترمیم بافت به سخنرانی خواهند پرداخت؛ اساتید بین المللی کنگره نیز از کشورهای مختلفی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و آلمان در کنگره حضور خواهند داشت.
به گفته این متخصص پوست، عناوین ۱۳ نشست علمی کنگره زخم و ترمیم بافت عبارتند از: «نقش فناوری اطلاعات در ترمیم و زخم »، «درمان های نوین و پیشرفته سلولی ومولکولی در زخم و ترمیم»، «پانسمان های جدید و آینده پانسمان های زخم در دنیا»، «زخم پای دیابتی، چالش ها و روش های مدیریت آن »، «نقش سبک زندگی در زخم های مزمن»، «مدیریت درد در زخم ها»، «نقش نانومتریال در درمان زخم های مزمن»، «ملانوما بعنوان یک زخم و سرطان مهاجم پوستی»، «جراحی و درمان های مداخله ای زخم»، «بیماری های پوست در رابطه با زخم»، «ماکروبیوم در زخمهای مزمن و پوست »، «روش های درمانی جدید اسکارهای ناشی از زخم » و «کاربرد نور، لیزر و ابزارهای فیزیکی در پروسه ترمیم زخم».
رئیس مرکز تحقیقات لیزر در پزشکی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران اضافه کرد: در این کنگره بیش از ۵۰ پوستر از محققین، دانشمندان و اساتید مرتبط نیز پذیرفته شده است که در ایام برگزاری کنگره به طور مجازی نمایش داده خواهد شد. همین طور ۱۱ کارگاه علمی با موضوعات مختلف در زمینه های علوم پایه و بالینی طراحی شده است.
دکتر طبایی با اعلان اینکه علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت کنگره به آدرس https: //wtrc.jdtums.ir در این کارگاه ها ثبت نام کنند اظهار داشت: «مراقبت از زخم فشاری»، «بیوفیزیکال تراپی»، «تکنولوژی های پیشرفته در درمان زخم» و «بررسی تجربیات موفق در درمان زخم» عناوین کارگاه های بالینی در زمینه مراقبت از زخم را می سازند. همین طور کارگاه هایی با عناوین «نوشتن مرور سیستماتیک و Meta-Analysis (فراتحلیل)»، «بایوفیلم»، «ویرایش ژنوم با CRISPR»، «اصول کشت سلول»، «کاربرد لیزرهای کم توان در رده های مختلف سلولی در سطح آزمایشگاه»، «سلول درمانی و پانسمان های در رابطه با آن» و «فلوسایتومتری» از دیگر کارگاه هایی است که توسط اساتید مختلف در این کنگره برگزار می شود.
دبیر ششمین کنگره بین المللی و هشتمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت در آخر از امکان دریافت امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان در این کنگره آگاهی داد و اظهار داشت: امکان گرفتن امتیاز بازآموزی برای جمعیت مخاطب بالینی این کنگره در قالب نشست های مختلف علمی فراهم شده و در سایت بازآموزی قابل دسترس است که رشته های مختلفی نظیر پرستاری، پزشکان عمومی و متخصصین رشته های پوست، جراحی، عفونی، داخلی و طب سالمندان امکان دریافت این امتیازات را خواهند داشت.

منبع: