استرالیا ۲ میلیارد دلار بودجه به تجاری سازی تحقیقات اختصاص داد

به گزارش ربات کشاورز اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا از اختصاص بودجه دو میلیارد دلاری به تجاری سازی تحقیقات و پژوهش های علمی اطلاع داد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از زد دی نت، محور اصلی این سرمایه گذاری یک برنامه ۱۰ ساله به نام شتاب دهنده اقتصادی استرالیا (AEA) است که بر تجاری سازی شش حوزه دارای اولویت تولید ملی متمرکز خواهد شد. این حوزه ها عبارتند از منابع و مواد معدنی حیاتی، غذا و نوشیدنی، محصولات پزشکی، بازیافت و انرژی پاک و حوزه دفاعی و فضایی.
نخست وزیر استرالیا ابراز امیدواری کرده با اجرای این طرح برای تجاری سازی طرح های تحقیقاتی مهمی اقدام گردد که معمولا به دلیل عدم خطرپذیری و برخی نگرانی ها از مراحل اولیه پژوهشی فراتر نمی روند.
از این بودجه ۲ میلیارد دلاری استرالیا مبلغ ۱۵۰ میلیون دلار استرالیا به کمک به استارت آپ ها برای ارتقای فرصت های تجاری و معرفی آنها به بازار اختصاص دارد. دولت استرالیا در چهار سال قبل بر روی ۳۹ شرکت که فناوری های مهمی را برای تجاری سازی ابداع نموده اند، سرمایه گزاری نموده و در نتیجه بیشتر از ۱۲۰۰ شغل در رابطه با فناوری بوجود آمده است.
همچنین ۲۹۶ میلیون دلار استرالیا در طول یک دهه برای ایجاد ۱۸۰۰ فرصت تحصیلی دکترای تخصصی صنعتی و ۸۰۰ بورسیه اختصاص داده خواهد شد. پیش از این هم ۲۴۷ میلیون دلار استرالیا در میان ۴۰ دانشگاه این کشور برای تجاری سازی تحقیقات توزیع شده بود. همینطور برای ارتقای فناوری کوانتوم هم ۱۱۱ میلیون دلار استرالیا در نظر گرفته شده است.