با تولید نوعی پوشش ؛ محافظت از ساختمان های دارای اسکلت فلزی در مقابل حریق امکان پذیر شد

به گزارش ربات کشاورز یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید پوششی برای ساختمان های فلزی شده که رسیدن به دمای بحرانی را به تعویق می اندازد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی و فناوری، محمد امیر کریمی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به اینکه پوشش مقاوم در مقابل حریق این شرکت از خواص فیزیکی، مکانیکی و شیمیایی بسیار خوبی برخوردار است، اظهار داشت: این محصول در حین اجرا و بعد از خشک شدن غیر آتش زا بوده و کاملاً عاری از آزبست است.
وی اضافه کرد: پوشش مقاوم در مقابل حریق محصولی تک جزئی و سیمان پایه است که برای محافظت در مقابل حریق سازه های فلزی و حریق سلولزی طراحی شده و دارای دانسیته کمی بوده است.
کریمی تصریح کرد: این محصول برای محافظت حریق غیرفعال استفاده می شود، زمانی که اسکلت فلزی به دمای ۵۵۰ درجه برسد سازه مقاومت فشاری و کششی خویش را از دست می دهد و ساختمان فرو می ریزد، این محصول سبب می شود مدت زمان رسیدن دمای سازه فلزی به دمای بحرانی بین یک الی چهار ساعت به تعویق بیفتد که از این حیث سبب کمک به آتش نشان ها می شود.
وی با اشاره به اینکه این محصول در حجم وسیع تولید می شود، امکان دارد یک ساختمان متوسط احتیاج به ۱۰۰ تن از این محصول داشته باشد تا پیش از تولید داخل این پوشش تماماً وارداتی بوداما محصول داخلی توانسته صرفه جویی ارزی بالایی به همراه داشته باشد، اظهار داشت: هم اکنون در این شرکت ۶۰ نفر به صورت مستقیم و در حدود ۱۰۰ نفر هم به صورت غیرمستقیم با این شرکت همکاری می کنند.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان ضمن اشاره به این که محصولات داخلی سبب شده تقریباً دیگر هیچ شرکت خارجی در بازار داخل حضور نداشته باشد، اضافه کرد: محصول داخلی استانداردهای لازم را دارد و از لحاظ کیفیت مشابه نمونه های خارجی است، همینطور با استفاده از دانه های معدنی موجود در ایران به تولید رسیده است.