رئیس جهاد دانشگاهی: از پروژه تولید خوراک آبزیان جهاد دانشگاهی هرمزگان حمایت می نماییم

به گزارش ربات کشاورز هرمزگان رییس جهاد دانشگاهی کشور اظهار داشت: به کمک و ارتقا حوزه پژوهشی هرمزگان علاقمند هستیم.

دکتر حمیدرضا طیبی عصر امروز (۱۷ بهمن ماه) در نشست تخصصی با اعضای شورای معاونان واحد هرمزگان، اظهار داشت: در زمینه های آموزشی و فرهنگی کارهای خوبی در جهاد دانشگاهی هرمزگان انجام شده است.

طیبی با اعلان اینکه به حوزه پژوهش باید توجه ویژه ای کرد، اضافه کرد: در حوزه پژوهشی بر روی یک مورد تمرکز کنید و تمام تلاش خودرا برای موفقیت در آن به کار ببرید. یک کار که مورد نیاز استان هرمزگان است را شروع و با جدیت به سرانجام برسانید.

وی با اشاره به این که پروژه انتخابی تولید خوراک آبزیان جهاد دانشگاهی هرمزگان پروژه خوبی است، اضافه کرد: ما خودمان را موظف می دانیم در این خصوص با جهاد دانشگاهی همکاری نماییم. به کمک و ارتقا حوزه پژوهشی هرمزگان علاقمند هستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور با تاکید بر این که تکمیل مجموعه فعلی جهاد دانشگاهی در اولویت است، عنوان کرد: استان هرمزگان پر پتانسیل است که باید در زمینه پژوهشی بیشتر تلاش شود.

طیبی با تاکید بر این که به استفاده و پرورش نیروی تخصصی و بومی در زمینه شیلات توجه ویژه ای کنید، عنوان کرد: امیدواریم جهاددانشگاهی در این خصوص گام های مفید و با کیفیتی انجام دهد.

همچنین در ادامه “محمد دلپسند”، رییس جهاد دانشگاهی هرمزگان اظهار داشت: یکی از نخستین پیشنهادهای جهاددانشگاهی این است که ما یک زمینه فعالیت مشخص را باتوجه به ظرفیت استان داشته باشیم که این در ادامه بتواند در کارهای آموزشی_تخصصی ما کارساز باشد.
وی با اعلان اینکه جهاد دانشگاهی طرح تامین خوراک آبزیان (میگو) در زمینه شیلات و آبزی پروری را تهیه کرده است، اضافه کرد: چشم انداز ما برای ۱۰سال آینده راه اندازی یک پژوهشکده فناوری های زیستی و توسعه پایدار آبزیان در هرمزگان است.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان با اعلان اینکه روی ظرفیت های علمی استان هرمزگان در این خصوص حساب ویژه ای باز کرده ایم، عنوان کرد: دو طرح پژوهشی با موضوعات فناوری نوین فرمالسیون تولید خوراک آبزیان منطبق با شرایط محیطی کشور جهت بهبود راندمان مزارع آبزیان و پرورش میگو در سیستم گلخانه ای را در دست داریم. میانگین تولید میگو در مزارع استان ۲.۵ تن در هکتار است در صورتیکه در روش گلخانه ای حجم تولید بسیار بیشتر خواهد بود.

وی از ایجاد مرکز تخصصی ارتباط با صنعت در جوار صنایع غرب بندرعباس خبرداد و اظهار داشت: مرکز آموزش مهارت تخصصی برای صنایع استان که کارکنان این صنایع بهره وران آن هستند به زودی ایجاد می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان با اعلان اینکه ایجاد مرکز پشتیبان دانش بنیان ارگان های دریایی با هدف ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در دستورکار است، عنوان کرد: ۱۸ ارگان دریایی در استان حضور دارند که در زمینه دریا فعالیت فناورانه انجام می دهند. جهاد دانشگاهی درصدد ورود به این حوزه است.

منبع: