رئیس جهاد دانشگاهی کشور: جهاددانشگاهی در حوزه های علمی و پزشکی بروز حرکت می کند

به گزارش ربات کشاورز اردبیل رئیس جهاد دانشگاهی کشور ضمن اشاره به بروز حرکت کردن حوزه های پزشکی وعلمی این نهاد انقلابی اظهار نمود: جهاد دانشگاهی در حوزه درمان بخصوص درمان ناباروری، ژن درمانی، سلول درمانی اقدامات خوبی در کشور انجام داده و با پژوهش های بروز خود در صورت نیاز و استقبال مسئولان در حوزه سرطان گوارارشی هم می تواند اقدامات خوبی در استان اردبیل هم انجام دهد.

سیدحمیدرضا طیبی ۲۳ بهمن در مراسم راه اندازی خط تولید نشاسته صنعتی در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل اظهار نمود: جهاد دانشگاهی در توسعه علم و فناوری های نوین بعنوان شاخص پیشرفت و توسعه کشور گام های اساسی برداشته و با تاکید بر دانشجویان، محققان و پژوهشگران بومی اقدامات گسترده ای را انجام می دهد.

وی حرکت های تحولی در این عرصه را قابل مقایسه با قبل از انقلاب نداست و تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از پایه های اقتدار کشور توانمندی های علمی بوده که جهاد دانشگاهی بعنوان مولود انقلاب در این راه کارنامه قابل قبولی دارد و همچنان تلاش دارد با حرکت در مرزهای علمی کشور را در این عرصه به خوداتکایی برساند.

رئیس جهاد دانشگاهی بیان نمود: به تناسب ظرفیت و پتاسیل استان ها از واحدهای استانی جهاد دانشگاهی در خواست شده تا ایده های نوآورانه را مورد توجه قرار دهد که نمونه این حرکت راه اندازی خط تولید نشاسته صنعتی از ضایعات سیب زمینی است که در استان اردبیل پس از چند سال کار تحقیقاتی افتتاح شد.

طیبی اضافه کرد: سرمایه گذاری در حوزه پژوهش و فناوری در کنار عزت و سرافرازی کشور نتایج ملموسی را در اشتغال و کارآفرینی و تولید به همراه دارد و ما تلاش داریم همچنان گروههای فعال جامعه را در این بخش مورد حمایت قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در درمان ناباروری در استانهای مختلف نتایج و ثمرات مطلوبی را داشته و همچنان زوجین نابارور مورد حمایت و همراهی جدی این مراکز درمانی هستند.
رئیس جهاد دانشگاهی پیشتازی جهاد دانشگاهی را در درمان سرطان های گوارشی خاطرنشان کرد و بیان نمود: در استان اردبیل هم با عنایت به آمار بالای این بیماری در صورت استقبال و همکاری مسئولان می توانیم اقدامات خوبی انجام و با استفاده از یافته های علمی و پژوهشی در درمان این بیماری گام های جدی برداشته شود.

طیبی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی تلاش کرده تا فاصله علم و پژوهش را با تولید کم کرده و به شکلی به کاربردی شدن این طرح های مطالعاتی و تحقیقاتی کمک نماید.
عضو شورای انقلاب فرهنگی اظهار نمود: در دولت سیزدهم هم پشتیبانی از این بخش امیدواری را برای به ثمر نشستن کارهای مهم و اساسی در کشور بوجود آورده تا ما بتوانیم با توان مضاعف حرکت های تحولی را انجام دهیم.

منبع: