اقامت کانادا

ربات کشاورز: کانادا قصد دارد در سال ۲۰۲۲، ۹۰۰۰۰ مقیم موقت را برای اقامت دائم دعوت کند.

اقامت کانادا چه مزایایی دارد؟

اقامت کانادا به صورت دائم مزیتی است که به افرادی که خواستار شهروندی کانادا هستند، داده می شود تا حق زندگی و کار را بدون محدودیت در طول دوره ی اقامتشان در کشور کانادا را داشته باشند. برای تبدیل شدن ویزای موقت خود به اقامت دائم کانادا، فرد متقاضی خارجی باید به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC )، که قبلا به عنوان اداره ی شهروندی و مهاجرت کانادا شناخته می شد، درخواست اقامت کانادا دهد. علاوه بر حق اقامت اعطا شده در کانادا، یکی از مزایای اصلی اقامت دائم کانادا، واجد شرایط بودن برای درخواست شهروندی کانادا پس از مدت معینی از اقامت دائم کانادا است.

 

اقامت کانادا به صورت دائم برای یک شهروند خارجی، دارای بسیاری از حقوق و مسئولیت های مشابه یک شهروند کانادایی است. از جمله حق زندگی، کار (با توجه به برخی محدودیت ها) و تحصیل در هر استان. دارندگان اقامت کانادا، در دریافت خدمات اجتماعی تقریبا با شهروندان کانادایی یکسان هستند و میان شهروندان و مقیمان این کشور عملا تبعیضی وجود ندارد. از جمله عضویت در طرح بازنشستگی کانادا و دریافت پوشش بیمه ای توسط سیستم مراقبت بهداشتی همگانی استان. همه ساکنان دائمی می توانند از حقوق، آزادی ها و حمایت های منشور حقوق و آزادی های کانادا، به غیر از مواردی که منحصراً به شهروندان اعطا می شود، استفاده کنند.

افراد مقیم دائم پس از اقامت در کانادا، پس از مدت معینی می توانند برای شهروندی کانادا اقدام کنند. در حال حاضر، یک فرد باید از پنج سال قبل از درخواست خود به مدت سه سال (۱۰۹۵ روز) به عنوان مقیم دائم در کانادا زندگی کرده باشد (با احتساب حداکثر یک سال از زمان قبل از تبدیل شدن به اقامت دائم). آنها همچنین حق حمایت از خویشاوندان خود را برای اقامت دائم کانادا، مشروط به رعایت معیارهای اقامت و اطمینان از شرایط حمایتی دارند.

مزایای اقامت کانادا

 

شهروند کانادا شدن، مزایای بسیاری به همراه دارد که مهاجران به این کشور، هنگام شروع یک زندگی جدید در کانادا در انتظار آن هستند. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • سیاست کانادا: شهروندان کانادا صدای بلندتری دارند و می توانند در انتخابات فدرال، استانی و شهرداری رای دهند. شهروندان همچنین از آزادی نامزدی و مشارکت در فعالیت‌ های سیاسی برخوردارند، به این معنی که در مورد مدیریت سطوح مختلف حکومتی که در کانادا وجود دارد، حق نظر دارند.
  • مشاغل سطح بالا: شهروندان این امکان را دارند که برای مشاغل فدرال سطح بالاتری که اغلب حقوق بسیار خوبی دارند و با مزایا همراه هستند، درخواست دهند.
  • تابعیت دوگانه: به عنوان یک شهروند کانادایی، محدودیتی در انتخاب کانادا به عنوان کشور اصلی خود، وجود ندارد. در صورت تمایل، می توانید برای تابعیت کشور دیگری درخواست دهید.
  • خانواده: کودکی که در کانادا متولد می شود، به طور خودکار شهروند کانادا محسوب می شود. این به شما این امکان را می‌دهد که زندگی بهتری را برای هر کودک آینده‌ای بدون گذراندن مراحل پذیرش مهاجرت آغاز کنید.
  • مالیات: اگر شهروند کانادا شوید و تصمیم بگیرید در جای دیگری زندگی کنید، ممکن است ملزم به پرداخت مالیات کانادا نباشید.

چه کسانی می توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند؟

هر کسی مجاز به درخواست اقامت کانادا به صورت دائم است. اما فقط افراد واجد شرایط، پذیرفته می شوند. برای یافتن اینکه آیا واجد شرایط اقامت دائم کانادا هستید یا خیر، موارد زیر مورد بررسی قرار می گیرد:

  • سن
  • سطح تحصیلات
  • مهارت زبان رسمی (انگلیسی)
  • زبان رسمی دوم (فرانسه)
  • سابقه کار کانادایی

شرایط اقامت به کانادا

 

شرایط اقامت برای مقیم دائم (PRs ) چیست؟

به عنوان یک مقیم دائم، می توانید پس از کسب اقامت دائم کانادا به خارج از کانادا سفر کنید. برای حفظ شرایط خود به عنوان یک متقاضی اقامت کانادا، باید به تعهدات اقامتی مقرر شده توسط اداره ی مهاجرت عمل کنید.

یکی از مهم ترین تعهدات اقامتی، حضور ممتد فیزیکی ۷۳۰ روزه بدون خروج از کشور در یک دوره ۵ ساله است که به صورت چرخشی ارزیابی می شود. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC )، سابقه ی شما در ۵ سال گذشته در کانادا را ارزیابی کرده و مورد بررسی قرار می دهد.

به بیانی دیگر شما می توانید در یک دوره ۵ ساله، حداکثر ۳ سال را در خارج از کشور کانادا بوده و در این کشور حضور فیزیکی نداشته باشید. با این حال، اگر اقامت شما کمتر از ۵ سال در کانادا بوده است و قصد ترک خاک کشور کانادا را برای مدت طولانی دارید، این شما هستید که باید اداره ی IRCC قانع کنید که می توانید شرایط اقامت خود را فراهم کنید و قصد بازگشت به کانادا را دارید.

اگر برای مدت طولانی در خارج از کانادا هستید، می توانید روزهای اقامت را در موارد زیر توجیه کنید:

  • سفر با یک همسر کانادایی یا یک کودک زیر ۱۹ سال همراه والدین.
  • به صورت تمام وقت توسط یک تجارت کانادایی یا خدمات عمومی کانادا استخدام شده باشید و ماموریتی در خارج از کانادا به شما اختصاص داده شده باشد.
  • همسر یا فرزند مقیم دائمی که خارج از کانادا است و به صورت تمام وقت در یک تجارت کانادایی یا خدمات عمومی کانادا مشغول به کار است.

تورنتو

 

اگر به تعهدات اقامتی خود عمل نکنیم، چه می شود؟

اگر شما در کانادا هستید و افسر اداره ی مهاجرت تشخیص می دهد که شما به تعهدات تعیین شده ی اقامتی خود عمل نکرده اید، ممکن است افسر اداره ی مهاجرت دستور خروج از کانادا را صادر کند. در نتیجه شما ملزم به ترک کانادا هستید.

اگر از کانادا خارج شده اید و به تعهدات اقامتی تعیین شده ی خود عمل نمی کنید، افسران مهاجرت این اجازه را دارند که به صورت کتبی اطلاع دهند که اقامت دائم کانادا خود را از دست داده اید.

اگر اقامت دائم خود را از دست دادید، می توانید ظرف دو ماه پس از دریافت ابلاغیه ی کتبی، درخواست تجدید نظر کنید. در صورت درخواست تجدیدنظر، افسر ممکن است دلایل بشردوستانه و دلسوزانه را قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد وضعیت اقامت دائم کانادا شما در نظر بگیرد.

اگر می دانید که برای مدت طولانی در خارج از کشور خواهید بود، بسیار مهم است که با اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC ) تماس بگیرید و به آنها اطلاع دهید که در حال بازگشت خواهید بود در غیر این صورت اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا دیگر مجوز اقامت بازگشتی را صادر نمی کند.

 

اقامت کانادا

اقامت کانادا به دو صورت دائم و موقتی است که در زیر انواع اقامت موقت را نام برده ایم:

برای اخذ اقامت دائم کانادا، از هر کدام از روش های عنوان شده می توانید به وب سایت www.royalapply.com مراجعه کنید.

 

اقامت تحصیلی کانادا

 از راحت ترین روش های اخذ  اقامت کانادا، می توان به اقامت تحصیلی کانادا اشاره کرد.  تحصیل در کانادا، علاوه بر شرایط خوبی که برای فرد از جهت تحصیلی فراهم می کند، موجب می شود که پس از فراغت از تحصیل، با توجه به تخصص و مهارت فردی، به کسب درآمد در این کشور بپردازید. از جمله متداولترین سوالاتی که در زمینه مهاجرت تحصیلی برای افراد مطرح میشود، این است که آیا اخذ ویزای تحصیلی، در نهایت به اخذ اقامت دائم کانادا ختم میشود و یا آیا برای اخذ ویزای تحصیلی، بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ مدت زمان دریافت ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟ برای پاسخ به سوالات خود در زمینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا با کارشناسان رویال اپلای تماس بگیرید.

 

اقامت کاری کاناداجاب آفر کانادا کار در کانادا

مهاجرت کاری به کانادا از رایج ترین روش های اخذ اقامت کانادا، برای صاحبان مشاغل به شمار می رود که بدلیل شرایط مطلوب کاری در کشور کانادا، هرساله حدودا ۳۰۰۰ نیروی کار متخصص، پس از دریافت ویزای کار به استان های مختلف کشور کانادا مهاجرت می کنند. که به دو روش برنامه اسکیل ورکر یا داشتن جاب آفر از کارفرمای کانادایی، امکان پذیر است. برای اطلاع از داشتن شرایط مساعد و دریافت اقامت کاری کانادا با مشاورین رویال اپلای تماس بگیرید.

 

اقامت استارتاپ

ویزای استارتاپ کانادا، شرایطی را برای شما فراهم می آورد که با راه اندازی یک بیزینس استارتاپی، اقامت کانادا را دریافت کنید.

روش های اخذ اقامت کانادا بسته به موقعیت و شرایط فردی، هر شخص متفاوت می باشد و نیاز به مشورت با کارشناسان و وکلای خبره در زمینه مهاجرت دارد، برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی رویال اپلای تماس بگیرید.

 

عناوین مختلف مقاله

 

۱-  معرفی راههای دریافت ویزا و اقامت دائم کانادا در ۲۰۲۲

۲-  اقامت کانادا – مزایای اخذ اقامت دائم کانادا در سال ۲۰۲۲

۳-  اقامت کانادا – روشهای اصلی اخذ اقامت کانادا به همراه قوانین جدید ۲۰۲۲

۴-  بهترین روش اقامت کانادا در سال ۲۰۲۲

۵-  از ۰ تا ۱۰۰ شرایط اقامت کانادا (۲۰۲۲)✔️ روش ها+هزینه

۶-  شرایط اقامت دائم کانادا – راه های مهاجرت به کانادا

۷-  اقامت کانادا ۲۰۲۲ ؛ شرایط و هزینه های دریافت اقامت دائم کانادا

۸-  اقامت کانادا | بهترین روشهای گرفتن اقامت دائم کانادا در سال ۲۰۲۲

۹ – اقامت  کانادا – بهترین و سریع ترین روش های دریافت پاسپورت