تولید نخستین کوله پشتی کاملا قابل بازیافت در جهان

به گزارش ربات کشاورز یک شرکت آلمانی برای نخستین بار یک کوله پشتی کاملاً قابل بازیافت تولید کرده که اجزای آن با استفاده از چاپگرهای سه بعدی قابل تهیه و آماده سازی هستند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از نیواطلس، هم اکنون تنها نمونه اولیه این کوله پشتی که نوووم ۳ دی نام دارد آماده شده، اما عرضه انبوه آن در آینده زمینه را برای ساخت انواع تجهیزات سازگار با محیط زیست و سبز فراهم می آورد که در انتهای عمر مفید خود به صورت کامل بازیافت می شوند.
این شرکت در بیانیه تولید این محصول خاطرنشان کرد در حالت ایده آل، یک محصول باید در انتها چرخه عمر خود به صورت کامل به طبیعت بازگردانده شود و این بازیافت واقعی است، اما چنین کاری هم اکنون هنوز یک چالش بزرگ برای صنعت نساجی است. خیلی از محصولات حداقل از پنج تا ۱۰ ماده مختلف یا پارچه های مخلوط تشکیل شده اند و بنابراین، نمی توان آنها را بر مبنای نوع و جنس از یکدیگر جدا کرد.
بنابراین شرکت سازنده این کوله پشتی برای تولید آن به استفاده از تنها یک تک ماده روی آورد. همه بدنه، تسمه ها و لایه پشتی این کوله پشتی به صورت کامل از ماده ای به نام پلی یورتان ترموپلاستیک (TPU) ساخته شده اند، ازاین رو هیچ ماده مخلوطی وجود ندارد که کوشش برای بازیافت این کوله پشتی را پیچیده کند. تمام اجزای دیگر مانند سگک ها هم به سادگی قابل جدا شدن هستند تا بتوان پیش از بازیافت آنها را از دیگر بخش ها حذف نمود. این محصول در سال ۲۰۲۲ به بازار می آید، اما قیمت آن هنوز معلوم نیست.