برای فعال کردن بازوی رباتیک؛ روس ها در فضا راهپیمایی کردند

ربات کشاورز: ۲ فضانورد روسی روز گذشته در خارج از ایستگاه فضایی بین المللی پیاده روی کردند تا یک بازوی رباتیک جدید را فعال کنند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از سی ان ان، اولگ آرتمیف و دنیس ماتویو پیاده روی ۶ ساعت و ۳۷ دقیقه ای خودرا از ساعت ۱۱: ۰۱ به وقت آمریکا شروع کردند و آنرا در ۱۷: ۳۷ دقیقه تکمیل کردند. مقرر است آرتمیف و ماتویو طی دو پیاده روی فضایی مکانیسمی خارج از ماژول روسی نائوکا را فعال کنند که البته یک پیاده روی آن انجام شد.
طی پیاده روی که روز گذشته انجام شد، دو فضانورد پنل کنترل برای یک بازوی رباتیک ۳۷ فوتی را نصب و متصل کردند. علاوه برآن، آنها پوشش های محافظتی بازو را برداشتند. از بازوی رباتیک برای مساعدت با پیاده روی های فضایی و انتقال اشیای مختلف خارج از ماژول روسی ایستگاه فضایی بین المللی در آینده استفاده می شود.
این اولین پیاده روی فضایی خارج از ایستگاه فضایی بین المللی امسال میلادی و در کل دویست و چهل و نهمین عملیات برای پشتیبانی از سرهم بندی، نگهداری و ارتقای آزمایشگاه مذکور است. مقرر است پیاده روی دوم در ۲۸ آوریل صورت گیرد که طی آن پوشش های گرمایی محافظتی بازوی رباتیک برداشته خواهد شد. همین طور ماتویو و آرتمیف مفصل های بازوی رباتیک را حرکت می دهند و توانایی آن برای گرفتن اشیا را آزمایش می کنند.

منبع: