معاون توسعه فناوری پارک عنوان کرد؛ افزایش ۳ برابری شرکتهای مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران

به گزارش ربات کشاورز معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران از دو یا سه برابر شدن شرکتهای مستقر در این پارک تا آخر سال اطلاع داد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از مهر، ایرج الله دادی معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران امروز در مراسم انتقاد تفاهمنامه با یک شرکت سرمایه گذاری حوزه کشاورزی ذیل بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: هم اکنون حدود ۲۰۰ شرکت فناورانه در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر هستند که بنا داریم سال جاری این تعداد را به دو تا سه برابر افزایش دهیم.
وی افزود: اگر این تعداد افزایش پیدا نکند، ما از همه سازمان ها گله می نماییم.
معاون توسعه فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اظهار داشت: شرکتهای مستقر در پارک به سه واحد هسته های نوآور، شرکتهای رشدی و شرکتهای پسارشدی تقسیم می شوند که ۸۵ شرکت پسارشدی، ۸۵ شرکت درحال شرکت و ۲۰ شرکت هسته های نوآور هستند. همینطور مهدی فکور رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در این مراسم اظهار داشت: سال جاری، سال دانش بنیان است و خدا را شکر که شعار سال با شعار دانشگاه منطبق بوده و این وظیفه پارک را بیشتر از گذشته سنگین تر می کند تا بتوانیم در انتهای سال گزارش خوبی را از فعالیتهای پارک عرضه دهیم. رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تاکید بر این که پارک علم و فناوری دانشگاه تهران جزو قدیمی ترین پارک ها با ۲۰ سال سابقه است، اظهار داشت: در این پارک امکانات خوبی فراهم شده که از هسته های کوچک تا شرکتهای بزرگ در آن مستقر می شوند تا بتوانند به کسب و کاری خوب برسند. فکور افزود: ما می توانیم نسل سوم دانشگاه ها که همان دانشگاه های فناوری و کارآفرین است را به اندازه ۵۰ درصد پیش ببریم که ۵۰ درصد مابقی آنرا سازمان های مختلف می توانند جهت دهی کنند. وی تاکید کرد: در این راستا می توانیم از حالت عرضه محور به تقاضامحور حرکت نماییم. فکور ضمن اشاره به انعقاد قرارداد با این شرکت سرمایه گذاری اظهار داشت: این تفاهم نامه خوبی است که می تواند زیرساخت های مهمی را فراهم آورد تا پروژه های حوزه کشاورزی به مرحله اجرایی برسند.