نماینده ولی فقیه در استان ایلام: آشتیانی شناسنامه جهاددانشگاهی است

به گزارش ربات کشاورز ایلام نماینده ولی فقیه در استان ایلام اظهار داشت: متاسفانه در استان مشکل مرکز درمان سرطان و درمان ناباروری داریم و و مردم ایلام به استانهای دیگر برای درمان می روند که امیدواریم جهاددانشگاهی با توانمندی هایی که دارد به حل این مشکلات کمک نماید.
حجت الاسلام و المسلمین «الله نور کریمی تبار» در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی دکتر کاظمی آشتیانی، اظهار نمود: دکتر آشتیانی از افتخارات علمی کشور و جهاد دانشگاهی بود، که امروز بواسطه ی میراث عظیم ایشان، نقش علمی جمهوری اسلامی در دنیا مطرح است و هم اکنون شاهد مراجعه ی بیماران از سایرکشورها به ایران جهت درمان هستیم.
وی با تاکید بر این که جهاد دانشگاهی، ساختار و توانمندی های ارزشمندی در تولید علم و فناوری دارد و باید از طرف رسانه ها تببین شود، اضافه کرد: جهاد دانشگاهی این موهبت را مدیون مقام معظم رهبری است که جلوتر از نیازهای جامعه حرکت می کند. و این مصداق سخن امام علی (ع) است که فرمود کسی که هنگام یاری کردن رهبرش در خواب باشد با لگد دشمن بیدار می شوند. و مردم ما در یاری رساندن به رهبری نشان دادند که پای نظام هستند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام اضافه کرد: باتوجه به سرعتی که در پیشرفت علم و فناوری در جهان وجود دارد باید این سرعت در ایران بیشتر باشد و اگر به جایی برسیم که فکر نماییم در علم به انتها آن رسیده ایم، عقب ماندگی شروع می شود.
امام جمعه ایلام به متحمل شدن مردم استان ایلام به سختی های گوناگون در دوران انقلاب و به ویژه دوران دفاع مقدس اشاره نمود و اظهار داشت: مردم ایلام در دوران ۸ سال دفاع مقدس در مقابل دشمن ایستادند و با وجود این که زمینه مهاجرت فراهم بود اما ماندند و در مقابل دشمن و حتی زیر بمباران ایستادگی کردند و هم اکنون نیز جامعه ایلام متاثر از آن دوران است.
وی با اشاره به سختی های مردم ایلام در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: وقوع ۸سال جنگ تحمیلی و بعد از آن ۸ سال دوران سازندگی در ایلام، منجر به برگشت به نقطه صفر شد و این فاصله ی ۱۶ سال که باید به سطحی از توسعه در حد برخی از استانهای کشور می رسیدیم شکل نگرفت و الان استان ما از حداقلی ترین امکانات مانند راه دآهن، آزادراه که هیچ، حتی بزرگراه محروم است و این یکی از لطمه های جدی استان به خصوص در زمان اربعین است که شهرستان مهران که شاهراه زیارتی است با مشکل روبرو شده است.
حجت الاسلام کریمی تبار با اعلان اینکه وقتی زیرساخت مشکل دارد طبیعتاً چیزهای روبنای آن معین نمی باشد، اظهار داشت: در استان مشکل اشتغال داریم در صورتیکه ظرفیت های خوبی در استان مانند گیاهان دارویی در استان و تنوع آب و هوایی داریم که باید در خدمت توسعه استان قرار گیرد.
امام جمعه ایلام اشاره کرد: متاسفانه در استان مشکل مرکز درمان سرطان و درمان ناباروری داریم و و مردم ایلام به استانهای دیگر برای درمان می روند که امیدواریم جهاددانشگاهی با توانمندی هایی که دارد به حل این مشکلات کمک نماید.
وی افزود: ظرفیت خوبی که در ایلام وجود دارد فاصله کم و مرز طولانی با کشور عراق است که چنانچه در این استان سرمایه گذاری شود بسیار به صرفه نیز خواهد بود چون در بحث توریسم درمانی و صادرات شرایط استان مناسب می باشد.
کریمی تبار افزود: یکی از اشکالات استان جوانان فارغ التحصیل و بیکار است و متاسفانه جامعه نخبگانی ما در پی کار یا به استانهای دیگر می روند یا کشور را ترک میک نند. و این دردناک است که جوانان ما در دوران دفاع مقدس حتی بخاطر جانشان حاضر نشدند شهرشان را ترک کنند اما برای تامین معاش مجبور به مهاجرت هستند و جهاد دانشگاهی می تواند نقش موثری در جذب نخبگان و اشتغالزایی جوانان داشته باشند.
وی اشاره کرد: جهاد دانشگاهی ایلام مجموعه ای جوان است و نیازمند نگاه ویژه مرکز است و متاسفانه با آن جهادی معامله نشده است، حال که که کلنگ توسعه در استان زده شود بصورت جهادی در امتداد اشتغال زایی کمک گردد تا آمار بیکاری کمتر شود. اساسا یکسری کمک ها در استان کمک می شود اما باتوجه به وضعیت استان از جهاددانشگاهی مرکز انتظار می رود در توسعه استان کمک نماید و هر نوع کمکی دراین زمینه صدقات جاریه است و می تواند اثرات ماندگاری داشته باشد.

منبع: