برگزاری وبینار فرآورده های گیاهی مؤثر بر پوست و مو

تأثیر استفاده از عصاره های گیاهان دارویی و تأثیر داروهای شیمیایی درمان بیماری های پوست و مو در وبینار «فرآورده های گیاهی مؤثر بر پوست و مو» ارزیابی شد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر شمسعلی رضازاده، متخصص شیمی دارویی و عضو هیات علمی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی درباره اهمیت این وبینار آموزشی اظهار داشت: به علت تغییر روش و سبک زندگی و ورود محصولات شیمیایی به زندگی مردم، بیماری های پوست و مو سیر صعودی دارد. ضروری می باشد، عوارض داروهای شیمیایی و سبک اشتباه زندگی با استفاده از مواد طبیعی کنترل و اصلاح گردد. به همین دلیل، مصرف عصاره های گیاهی می تواند برای بهبود بیماری های پوستی و پیشگیری و درمان ریزش مو راهگشا باشد.
وی ادامه داد: یافته های جدید و عملی کاربرد گیاهان دارویی برای درمان بیماری های شایع مانند ریزش مو، چین و چروک پوست، لکه های قهوه ای پوست و جوانسازی و حفظ رطوبت پوست با گیاهان دارویی به داروسازان و پزشکان در این وبینار عرضه می شود. همینطور عوارض تازه گزارش شده داروهای شیمیایی که برای درمان بیماری های پوست و مو مصرف می شوند، مورد بحث قرار گرفت.
به نقل از روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، مخاطبان این دوره پزشکان عمومی، داروسازان و متخصصین طب سنتی بودند و این دوره به صورت مجازی و آنلاین بر بستر آموزش های مجازی جهاددانشگاهی (امجد) برگزار گردید. این وبینار، امتیاز بازآموزی دارد و با مجوز اداره کل آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.

منبع: