رییس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران: رجوع علمی به اساتید کشور، راه برون رفت از مشکلات است

به گزارش ربات کشاورز رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران با تاکید بر این که باید بیش از گذشته قدردان عالمان و دانشمندان کشور بود، بیان کرد: ما زمانی می توانیم راه بهروزی، توسعه و سعادت را در کشور و جامعه در پیش بگیریم که به عالمان خود رجوع کنیم؛ این رجوع اگر علم محور و دانش بنیان باشد، می توانیم از این طریق مسایل جامعه را حل نماییم.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر مسعود حبیبی در هجدهمین همایش نکوداشت «مقام استاد»، با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار داشت: بررسی فرهنگ های مختلف از گذشته تا به امروز نشان میدهد که فرهنگ ها و تمدن هایی باقی هستند که دو اصل را رعایت می کنند؛ اول این که سربازان و ایثارگران خود که موجب حفظ فرهنگ، هویت کشورشان شدند را ارج می نهند. دوم این که علاوه بر تقدیر از عالمان، اندیشمندان و معلمان جامعه خود، به این گروه رجوع می کنند چونکه رجوع به اندیشمندان و عالمان در حقیقت رجوع به راه علم و دانش است.
دکتر حبیبی قدردانی از مقام اساتید را امری حائز اهمیت دانست و بیان کرد: تقدیر از اساتیدی که مهم ترین شاخصه آنان اخلاق و معلمی بوده و همه وجود خودرا برای تربیت دانشجویان و خدمت به مردم و درمان دردمندان صرف کردند، وظیفه ای مهم و سنگین است.
رییس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران افزود: ما زمانی می توانیم راه بهروزی، توسعه و سعادت را در کشور و جامعه در پیش بگیریم که به عالمان خود رجوع نماییم و این رجوع باید علم محور و دانش بنیان باشد و از این طریق مسایل جامعه را حل نماییم.
وی الگوبرداری از دانشمندان و فرهیختگان را اصلی اساسی دانست و اظهار نمود: اخیراً مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان کشور بر این نکته تاکید کردند که دانشمندان و فرهیختگان خودرا معرفی نماییم تا فرزندان این مرز و بوم از این بزرگان الگوبرداری کنند. امیدوار هستم که بتوانیم از علم و اندیشه دانشمندان و اساتید کشور آنطور که باید و شاید بهره مند شویم.
دکتر حبیبی در آخر یاد اساتیدی که دیگر در بین ما نیستند را گرامی داشت و از زحمات همه کسانی که در برگزاری هجدهمین همایش نکوداشت مقام استاد تلاش کردند تشکر و قدردانی کرد.

منبع: