رئیس پیشین جهاددانشگاهی: جهاد دانشگاهی به انتظاری که از آن می رفت پاسخ داد

رییس پیشین جهاددانشگاهی اظهار داشت: در سال ۱۳۸۳ رهبر انقلاب در دیدار تعدادی از مسئولان جهاددانشگاهی فرمودند که خوشبختانه جهاد به انتظاری که از آن می رفت، پاسخ داد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از جهاد دانشگاهی، مراسم تکریم دکتر حمیدرضا طیبی رییس پیشین جهاد دانشگاهی و معارفه دکتر روح الله دهقانی فیروزآبادی رییس جدید این نهاد در دانشگاه علم و فرهنگ بامداد امروز اجرا شد.
این مراسم با حضور دکتر سید محمد حسینی معاون امور مجلس و دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، دکتر سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی رییس نهاد رهبری در دانشگاه ها، دکتر محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی و تعدادی از جهادگران جهاد دانشگاهی اجرا شد.
دکتر حمیدرضا طیبی رییس پیشین جهاد دانشگاهی در مراسم تکریم از خدماتش در این نهاد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری اظهار داشت: در سال ۱۳۸۳ رهبر انقلاب در دیدار تعدادی از مسئولان جهاد دانشگاهی فرمودند: خوشبختانه جهاد به انتظاری که از آن می رفت، پاسخ داد.
وی اضافه کرد: تا اواسط دهه ۸۰ به خیلی از آنچه مد نظر رهبری بود مانند فعالیت پژوهشگاه رویان، سلول های بنیادی، حرکت در مرز علم، ساخت انواع فرستنده های رادیویی، پروژه های بزرگ صنعت نفت و کسب دانش ساخت کنترل آلاینده که همگی نشان از استعداد و توان نیروهای جهاددانشگاهی دارد، پاسخ داده شد.
دکتر طیبی در این مراسم به تعدادی از شاخص ترین کارهای این نهاد اشاره نمود و اظهار داشت: دکتر دهقانی فیروزآبادی از تمام ظرفیت های جهاد دانشگاهی برای پاسخ به نیاز کشور استفاده نماید و ما نیز در این راه در کنارشان هستیم.
وی اظهار داشت: کارهای جهاددانشگاهی نشان داد که مشکلی در حوزه توسعه علمی و فناورانه و تجاری کردن آن وجود ندارد. استعدادهای زیادی در کشور وجود دارند و برای حل مشکلات، پیشرفت باید به مسئله اول کشور تبدیل گردد. در این مراسم همین طور رییس جمهور با صدور پیامی از خدمات حمید رضا طیبی در دوران ریاست جهاد دانشگاهی قدردانی کرد. در متن پیام قدردانی سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهوری خطاب به دکتر طیبی، رییس پیشین جهاد دانشگاهی آمده است: «جناب آقای دکتر حمیدرضا طیبی تقدیر از تلاشگران عرصه علم و فرهنگ ارج نهادن به انسان هایی است که شیوه انبیاء و اولیای الهی(ع) را سرلوحه گفتار و کردار خویش قرار داده اند. بی گمان حفظ و ارتقای جایگاه رفیع جهاد دانشگاهی و ادامه دستاوردهای آن حاصل مدیریت عالمانه و متعهدانه جنابعالی و کوشش های همکاران ارجمند آن سازمان بوده است. بدین وسیله ضمن ابراز قدردانی از مساعی بهادار شما در طول مدت فعالیت و تصدی ریاست جهاد دانشگاهی، توفیق جنابعالی را بعنوان جهادگری دلسوز در ادامه ارتباط با این نهاد انقلابی در امتداد پیشبرد و توسعه آن و دستیابی به اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی خواستارم. امید است در پرتو عنایات حضرت حق تعالی و در ظل توجهات حضرت ولی عصر (عج) موفق و همیشه قرین توفیق باشید.»