نشست سراسری فن بازارهای منطقه ای و تخصصی کشور

هجدهمین نشست سراسری فن بازارهای منطقه ای و تخصصی کشور با هدف هم افزایی فن بازارهای سراسر کشور تیرماه انجام می شود.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این رویداد توسط شبکه فن بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور مدیران فن بازارهای منطقه ای و تخصصی، کارگزاران تجارت فناوری و بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری در قزوین انجام می شود.
برگزاری «پنل های تخصصی در رابطه با زیست بوم فناوری و نوآوری»، «ارائه تجربیات موفق و انتقال تجربه بازیگران موثر زیست بوم فناوری و نوآوری» و «بررسی نقش بروکرها در نفوذ فناوری در صنعت با حضور نمایندگان بخش صنعت و زیست بوم فناوری و تسهیلگران زیست بوم» قسمتی از برنامه های در نظر گرفته شده در این جلسه است.
از دیگر محورهای هجدهمین نشست سراسری فن بازارهای منطقه ای و تخصصی کشور می توان به «معرفی اجزاء فعال زیست بوم فناوری کشور»، «دیدار با مسئولان و مدیران کشوری و استانی» و «تجلیل از بروکرهای فعال در زیست بوم فناوری و نوآوری» اشاره نمود.
بازارسازی برای محصولات ایران ساخت یکی از مهم ترین حلقه های زنجیره زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور است. این که ایده ها، محصولات و خدمات در بهترین مسیر ممکن به بازار تقاضا برسند. این هدف با همراهی بروکرها و کارگزاران تجارت فناوری در شبکه فن بازار ملی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می شود.
در حال حاضر ۵۰ کارگزار در کشور در زمینه های تخصصی چون شهر هوشمند، سلامت، گاز، کشاورزی و پتروشیمی به متقاضیان خدمات ارائه می کنند. اما برای تسهیل دسترسی ها به خدمات توسعه بازار و ایجاد فن بازارهای تخصصی در دیگر حوزه ها، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش است تا تعداد این شرکتها به عدد ۷۰ برساند.