سیزدهمین دوره مدرسه تابستانی رویان

سیزدهمین دوره مدرسه تابستانی بین المللی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی انجام می شود.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، سیزدهمین دوره مدرسه تابستانی بین المللی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی با موضوع «کاربرد بیوانفورماتیک در تحقیقات زیست پزشکی” و با رویکرد “آشنایی و کاربرد دانش بیوانفورماتیک در آنالیز داده ­های علوم زیستی و پزشکی مبتنی بر فرد»، از تاریخ هشتم تا دوازدهم مرداد ماه بصورت حضوری و آنلاین انجام می شود.
«مقدمه ­ای بر بیوانفورماتیک»، «آشنایی با پایگاه داده های متن کاوی و پایگاه داده های زیستی»، «بررسی و مطالعه جهش های ژنی»، «آشنایی با آنالیز داده های ترانسکریپتوم microRNA و RNA-seq»، «آشنایی با آنالیزهای عملکردی و شبکه­ های مولکولی»، «آشنایی با پایگاه داده های در رابطه با پزشکی مبتنی بر فرد» از سرفصل های آموزشی این رویداد علمی هستند.
به موازات برنامه دانشجویی، در بخش دانش آموزی نیز با هدف آموزش و آشنایی بیشتر دانش آموزان مشتاق حوزه های بیوانفورماتیک سومین مدرسه دانش­ آموزی با عنوان «بیوانفورماتیک؛ از پیش ­بینی تا درمان» بصورت آنلاین به مدت ۴ روز در تاریخ ۹ تا ۱۲ مرداد ماه انجام می شود. در این رویداد علمی مباحث «مقدمه­ ای بر مولکول­ های زیستی»، «مزیت استفاده و کاربردهای علم بیوانفورماتیک در علوم زیستی و پزشکی»، «ارزیابی عملکرد ژن ­ها و پروتئین ­ها»، «نحوه کار با لابراتوار مجازی» و «آشنایی با پزشکی مبتنی بر فرد» ارائه می شود.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه رویان، در امتداد تشویق هر چه بیشتر دانش آموزان جهت حضور فعال در مدرسه تابستانی، مسابقه ای اختصاصی درباره مطالب ارائه شده در آخر برنامه برگزار و به برگزیدگان جوایزی اهدا می شود.
علاقه مندان جهت شرکت در این رویداد علمی می ­توانند به سایت معاونت آموزشی پژوهشگاه رویان مراجعه کنند.

منبع: