نماینده ولی فقیه در استان کرمان: جهاددانشگاهی باید بین دانشگاه و جامعه صنعتی پیوند قوی بوجود آورد

به گزارش ربات کشاورز کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار داشت: اگر تا حالا در حوزه تولید دانش بنیان راه کم عرضی بین دانشگاه و صنعت بوده، با نامگذاری هوشمندانه مقام معظم رهبری، فرصتی برای جهاد دانشگاهی به وجود آمد و تبدیل به شاهراه شده و جهاد باید از آن بهره برده و هرچه بیشتر بین دانشگاه و جامعه صنعتی کشور پیوند بدهد تا خلاقیت ها و نوآوری ها بیشتر بروز کند.
حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با تبریک فرا رسیدن چهل و دومین سال تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار نمود: نیتی که جهاد دانشگاهی برپایه آن شکل گرفته، نیتی کاملا دانش محور، انقلابی و خدمت محور است.
وی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی شکل گرفته تا در دانشگاه ها که متخصص های متعهد کم ندارند، کمک کنند تا پیوندی بین دانش و ثروت ایجاد و دانشگاه را به خارج از این مجموعه و صنعت کشور وصل کنند و بتوانند خدمت رسانی در جهت اهداف انقلاب را قوی تر و پرحجم تر انجام بدهند.
علیدادی سلیمانی بیان نمود: گستردگی و تنوع در عملکرد جهاد دانشگاهی مناسب می باشد اما با نقطه مطلوب فاصله دارد چونکه قدرت دانشگاه به لحاظ علمی خیلی بیشتر از آنچه حالا در جهاد دانشگاهی رقم می خورد، می باشد.
امام جمعه کرمان اظهار داشت: به جهت اینکه اقدامات موثرتر و خدمت رسانی بیشتر در کشور و استان صورت بگیرد، جهاد دانشگاهی باید طراحی های بیشتر داشته و چرخ هایی که هنوز بین دانش و صنعت در کشور فعال نیستند را به حرکت در بیاورد.
وی اظهار نمود: دانشگاه ها هنوز نتوانسته اند همه حوزه صنعتی را پوشش بدهند که یا اشکال از صنعت است یا دانشگاه و یا از هر دو؛ اما جهاد دانشگاهی باید این موارد و نیازمندی ها را احصاء و شناسایی نموده و با عنایت به قابلیت های دانشگاه، این مجموعه را به کمک رفع نیازمندی ها بیاورد که آن وقت تحول جدیدی در کشور رقم خواهد خورد و ضمن تشکر از خدمات جهاد به نظر می آید در این عرصه هنوز راه خیلی طولانی داریم.
علیدادی سلیمانی درباره نقش جهاد دانشگاهی در تحقق شعار سال(تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین) بیان نمود: تشکیل جهاد دانشگاهی در همین راستا است و این فرصتی است برای جهاد و دانشگاه ها تا خواسته های درونی خویش را که شاید بعضی اوقات پذیرش آن برای مجموعه های علمی و صنعتی که ثروت دستشان است، سخت تر بود، عملی کنند.
وی اظهار داشت: اگر تابحال در زمینه تولید دانش بنیان راه کم عرضی بین دانشگاه و صنعت بوده، با نامگذاری هوشمندانه مقام معظم رهبری، فرصتی برای جهاد دانشگاهی به وجود آمد و تبدیل به شاهراه شده و جهاد باید از آن بهره برده و هرچه بیشتر بین دانشگاه و جامعه صنعتی کشور پیوند بدهد تا خلاقیت ها و نوآوری ها بیشتر بروز کند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار نمود: جهاد دانشگاهی باید نیازهای مجامع صنعتی کشور را کاملا بشناسد و این که کدام را با اتکاء به علم روز برطرف کند تا احتیاج به خارج از کشور و وابستگی قطع شود و نکته مهم این است همراه با نیازها، دانشمندانی که در دانشگاه ها هستند را شناسایی و بسیج کند و با تقسیم کار، نیازها را اعلام نماید تا در مدت کوتاهی این نیازها را برطرف نماییم.

منبع: