عایقی برای زیر بدنه خودرو با فناوری نانو تولید شد

ربات کشاورز: محققان کشور موفق شدند با فناوری نانو عایقی برای زیربدنه خودرو تولید کنند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با کمک فناوری نانو استقامت زیر بدنه خودرو ها افزوده شد و انواع تنش های فیزیکی و شیمیایی به آن صدمه نمی رساند.
سطح زیرین خودرو ها در معرض انواع تنش های فیزیکی و شیمیایی مثل پاشش آب، شن و سنگریزه، گل و لای، ضربه و سایش قرار دارد و در صورت عدم حفاظت به سرعت گرفتار خوردگی شده و از بین می رود. بنابراین حفاظت از آن تاثیری مثبت در ارتقای استقامت خودرو ها دارد.
یک شرکت دانش بنیان تولیدی و صنعتی با استفاده از نانوفناوری عایقی برای زیربدنه خودرو تولید کرده است که بعنوان عایق صوت، PVC، آمیزه ای است بر پایه‌ی پلیمر خودرویی که در از خودرو در مقابل حرارت، خوردگی، رطوبت و عوامل محیطی متعدد محافظت می کند. استقامت بالا، رنگ پذیری و چسبندگی عالی به انواع سطوح، عدم ته نشینی، روان شوندگی مطلوب، یکنواختی و عدم شره هم از دیگر خواص این محصول است.
این محصول که با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ساخته شده است در بدنه، زیر گل گیر، رکاب، سپر عقب و جلو و هم قاب در خودرو استفاده می شود. با به کارگیری فناوری نانو در این محصول، نه تنها مشکل تأمین مواد تا حد قابل توجهی برطرف شده بلکه بعضی از خصوصیت های محصول همچون ماندگاری و سیالیت و استقامت هم بهبود یافته است.
با کمک این محصول، کیفیت خودرو های داخلی ارتقا و عمر مفید آنها افزوده شد و بازار واردات این محصول از رونق افتاد. بازاری که پیش از این سهم بالایی را به کشور چین داده بود.

منبع: