بومی سازی ساخت لوله مغزی سیار، دستاورد شاخص جهاد دانشگاهی تهران

به گزارش ربات کشاورز، بومی سازی ساخت لوله مغزی سیار، دستاورد شاخص جهاد دانشگاهی تهران است که در نمایشگاه گزیده ای از دستاوردهای شاخص پژوهش، فناوری و نوآوری جهاد دانشگاهی، معرفی شده است.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر مسعود کمبرانی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران، از انعقاد قرارداد بومی سازی دانش فنی و ساخت لوله مغزی سیار بین شرکت ملی نفت (مدیریت پشتیبانی ساخت و تأمین کالا) و سازمان جهاد دانشگاهی تهران اطلاع داد و اظهار داشت: در چارچوب این قرارداد، بعد از تدوین دانش فنی و راه اندازی خط تولید، تعداد ۵۹ حلقه لوله مغزی سیار با قطر ۵/۱ اینچ تولید خواهد شد.

وی ضمن اشاره به پیچیدگی ­های موجود در تولید این تجهیز، تولید آلیاژ، تولید تسمه طویل به طول ۶۰۰۰ متر و تبدیل تسمه به لوله را از فناوری­ های موجود در راه تولید این لوله برشمرد و اضافه کرد: در اجرای این پروژه علاوه بر حضور اساتید دانشگاه و متخصصان صنعت، یک شرکت معتبر لوله سازی هم بعنوان همکار حضور دارد و امید می رود در مدت کمتر از ۳ سال تولید صنعتی این لوله در کشور عملیاتی شود.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران خاطرنشان کرد: لوله مغزی سیار از تجهیزات مصرفی در صنعت نفت می باشد که به وسیله آن عملیات درون چاهی در عمق زیاد صورت می گیرد.

به مناسبت هفته دولت، نمایشگاه گزیده ای از دستاوردهای شاخص پژوهش، فن آوری و نوآوری جهاد دانشگاهی روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۸ و ۹ شهریورماه ۱۴۰۱ ساعت ۹ تا ۱۷ به میزبانی سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار می گردد.