ژاپن نیازمند سرمایه گذاری عظیم در تولید باتری خودرو های برقی

ربات کشاورز: ربات کشاورز: ژاپن به بالای ۲۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش های دولتی و خصوصی نیاز دارد تا زیربنای تولید رقابتی باتری خوروهای برقی و مخزن انرژی را فراهم کند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از رویترز، در همین راستا وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن اعلام نمود یک هیات تخصصی را مسئول تدوین استراتژی باتری قرار داده و همین طور تصمیم دارد تا ۲۰۳۰ میلادی ۳۰ هزار کارگر ماهر برای زنجیره تولید باتری تربیت کند. استراتژی مذکور نقش مهمی در قدرت بخشی باردیگر صنعت تولید باتری این کشور دارد. این درحالی است که شرکت های رقیب در چین و کره جنوبی که با پشتیبانی دولت هایشان سهم خود از بازار باتری های لیتیوم یونی را گسترش داده و سهم ژاپن را از بازار در اختیار گرفته اند. یاسوتوشی نیشیمورا وزیر صنعت این کشور در آخر اجلاس هیات خواهان همکاری بخش خصوصی شد و اظهار داشت: دولت دراین زمینه پیشرو است و تمام توان خودرا برای دستیابی به اهداف استراتژی به کار می گیرد اما ما نمی توانیم بدون همکاری بخش خصوصی به این مهم دست یابیم. این هیات اهدافی برای ظرفیت تولید خودروی برقی در داخل و باتری با قابلیت ذخیره انژری تا ۱۵۰ گیگاوات ساعت تا۲۰۳۰ میلادی تعیین کرده است. همین طور هیات مذکور خواهان تجاری سازی کامل تمام باتری های جامد تا ۲۰۳۰ میلادی شد. بگفته وزارت صنعت ژاپن، پشتیبانی دولت از شرکت های ژاپنی برای خرید مواد معدنی به کار رفته در باتری ها و تقویت همکاری با کشورهایی غنی از مواد معدنی مورد نیاز مانند استرالیا و آمریکای جنوبی توسعه می یابد. دولت ژاپن برای تولید باتری هایی با قدرت ۶۰۰ گیگاوات ساعت تا ۲۰۳۰ میلادی نیازمند ۳۸۰ هزارتن لیتیوم، ۳۱۰ هزارتن نیکل، ۶۰ هزارتن کبالت، ۶۰۰ هزارتن گرافیت و ۵۰ هزارتن منگنز است. پیش بینی می شود تقاضا برای مواد معدنی مانند نیکل، لیتیوم و کبالت در دهه های آینده به شدت رشد کند برای اینکه برای ایجاد فناوری های حافظ محیط زیست بسیار حیاتی هستند.

منبع: