شروع روند اجرائی برگزاری دوازدهمین دوره مراسم اعطای تندیس ملی فداکاری

به گزارش ربات کشاورز، دبیر یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران از شروع روند اجرائی دوازدهمین دوره مراسم اعطای تندیس فداکاری و برگزاری اختتامیه آن در آذرماه ۱۴۰۱ آگاهی داد و اظهار داشت: در این مراسم طبق نظر اعضای کمیته انتخاب شماری از دانشجویان فداکاری از سراسر کشور معرفی و تقدیر می شوند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، نشست تجلیل از برگزارکنندگان یازدهمین مراسم اهدای تندیس ملی فداکاری با حضور دکتر جمال رحیمیان، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و نمایندگان سازمان های همکار در محل معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی انجام شد.

دکتر رحیمیان با اعتقاد به اینکه فداکاری، بی شک زیباترین جلوه بروز و ظهور از جلوات وجودی انسان است، اظهار داشت: فداکاری آنقدر فراگیر است که در همه ادیان و فرهنگ ها مورد تقدیس قرار گرفته است. وی با اشاره به اینکه در جامعه ما بر طبق معرفت و شعائر دینی خصوصاً ارزش های اسلامی، شیعی و عاشورایی، این از خودگذشتگی جایگاه بروز و حضور اررزشمندتری دارد، اشاره کرد: در ۱۱ دوره برگزاری این مراسم، این زیبایی وجودی به کمک شما به جامعه نشان داده شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی افزود: برگزاری این مراسم (اهدای تندیس ملی فداکاری) نشان داد که هنوز هستند کسانی که در وضعیت سخت و دشوار از خود بگذرند تا به دیگران جان ببخشند؛ این به مفهوم عبور از خودخواهی و هوای نفسانی و پیوستن به دیگران است.

برگزاری مراسم اعطای تندیس فداکاری ترویج معروف در جامعه دانشجویی کشور است

دکتر رحیمیان اشاره کرد: این کار به صورتی ترویج معروفی در جامعه دانشجویی و جوانان کشور است که شاید کمتر به چشم می خورد. جوانی که در اوج نیاز مادی، جان خودرا برای نجات دیگری به خطر می اندازد، باید به دیگران و جامعه معرفی شود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه این مراسم مخاطب و جایگاه خودرا پیدا کرده است، اظهار داشت: بعد از اعلام فراخوان، شمار فراوانی از جوانان و دانشجویان با راه های ارتباطی مختلف شامل تماس تلفنی، ایمیل و حضوری داوطلب شرکت در این مراسم شدند. امید می رود این مسیر فرهنگی معنوی و مقدس ادامه داشته باشد.

دبیر یازدهمین مراسم اهدای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران، با اشاره به اینکه یازدهمین مراسم باید در آذر و یا بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار می شد، اضافه کرد: این مراسم به سبب شرایط کرونائی و پیروی از دستورالعمل ستاد ملی کرونا به ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ موکول شد.

دکتر رحیمیان با اشاره به اینکه اکنون درحال برنامه ریزی برای برگزاری دوازدهمین مراسم امسال هستیم، اشاره کرد: به سبب بروز تغییراتی در ریاست جهاد دانشگاهی امور پژوهشی، فرهنگی و آموزشی درحال مرور و بررسی است.

درخواست برای عضویت دائمی وزارت آموزش وپرورش در دبیرخانه مراسم تندیس فداکاری

وی با تقدیر و تشکر از همراهی سازمان ها در برگزاری این مراسم اظهار داشت: امسال می کوشیم وزارت آموزش وپرورش را از اعضای دائمی دبیرخانه قرار دهیم، چون معلمان همیشه در جامعه جایگاه ویژه ای دارند. نتایج نظرسنجی ایسپا نشان داده است که مردم به ۲ قشر، نخست معلمان و سپس نیروی انتظامی اعتماد دارند که این مساله حاکی از اهمیت جایگاه قشر فرهنگی و آموزش وپرورش کشور است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مجدداً از همکاری و حمایت های مادی و معنوی همه دست اندرکاران شامل مدیرکل و معاونین وزرا در برگزاری این مراسم تشکر و تقدیر کرد.

رضا فریدزاده، مدیر اجرائی یازهمین مراسم اهدای تندیس ملی فداکاری از سازمان ها، نهادها و همکاران خود در برگزاری دوره یازدهم تشکر کرد و نمایندگان سازمان ها و وزارتخانه ها انتقاد، پیشنهاد و نظرات خودرا بیان نمودند.

سهمیه بندی متناسب با رزومه خواسته یکی از اعضای شورای کارشناسی

بروجنی، عضو شورای کارشناسی و انتخاب یازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران خواهان شد که اختصاص سهمیه به سازمان ها و وزارتخانه ها به رزومه هر سازمانی منوط شود.

رزاقی نماینده دانشگاه آزاد در یازدهمین مراسم اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران با تشکر از تلاش ها برای شناساندن دانشجویان فداکار در راستای نهادینه کردن این فرهنگ اظهار داشت: نیاز جامعه در بخش هویت بخشی به جوانان و دانشجویان است که در این ایام لطمه های حاصل از عدم هویت شناسی جوانان مشهود است.

وی با اعتقاد به اینکه برگزاری این قبیل برنامه ها به دانشجویان و جوانان امکان خودشناسی را می دهد، و در ادامه با اشاره به اینکه در بیشتر جلسات بجای تاکید بر نقاط قوت به نقاط منفی اشاره می شود، در ادامه اضافه کرد: عملاً در جامعه توجه به نکات مثبت مغفول مانده است و این گام جهاد دانشگاهی تهران در راستای احیای این مساله بسیار پسندیده است.

نماینده دانشگاه آزاد در یازدهمین مراسم اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران با اشاره به اینکه سازمان ها در هر حوزه باید در نمونه ای کوچکتر در این راه حرکت کنند، اظهار داشت: ما در نظر داریم در سال آینده در سطح همه واحدهای دانشگاهی نمونه های فداکار را معرفی و سپس گلچین آنها به مراسم ملی تندیس فداکاری جهت تقدیر معرفی شوند. بگفته رزاقی، مانایی این حرکت قابل تقدیر است و تکرار و استمرار آن لازم است.

پیشنهاد نماینده دانشگاه آزاد برای میزبانی دوازدهمین مراسم اعطای تندیس ملی فداکاری

فتحی نماینده دانشگاه آزاد در دوازدهمین مراسم اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران میزبانی دانشگاه آزاد را برای برگزاری دوره بعد را پیشنهاد نمود. اصلانی، همکار کمیته اجرائی یازدهمین مراسم نیز حضور یکی از مسئولان حکومتی را با هدف روحیه بخشی به دانشجویان و جوانان را برای دوره های بعد پیشنهاد نمود.

در اختتام مراسم با اعطای لوحی از نمایندگان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان انتقال خون، سازمان بهزیستی کشور، وزارت علوم، وزارت آموزش و پرورش، سازمان دانشجویان ایران، دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان جوانان هلال احمر، سازمان نظام پزشکی و مسئولان کمیته های مختلف برگزاری این دوره از اعطای تندیس فداکاری به دانشجویان تجلیل شد.

منبع: