رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح: موظف به همکاری با زیست بوم دانش بنیان کشور هستیم

به گزارش ربات کشاورز، رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با اشاره به همکاری این سازمان با زیست بوم دانش بنیان کشور اظهار داشت: در امتداد تحقق شعار سال موظف هستیم بصورت جدی وارد حوزه های دانش بنیان شویم.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از مهر، امیر مجید فخری ظهر سه شنبه در اولین نشست رویداد اطلاعات مکانی ایران ژئو در دانشگاه اراک اظهار داشت: زیرساخت و توسعه هر کشوری منوط به داشتن اطلاعات مکانی است و همه مخاطرات طبیعی، ساخت و سازها، توسعه راه ها و شهرها منوط به داشتن اطلاعات مکانی دقیق و صحیح به هنگام است، بدین سبب داشتن تجهیزات در رابطه با آن برای کشور بسیار اهمیت دارد.
وی با اشاره به سابقه ۱۰۰ ساله این سازمان در زمینه اطلاعات مکانی، افزود: فلسفه این جلسه را حضور داشتن در فضای تکنولوژی روز و همکاری با زیست بوم دانش بنیان کشور است و به جهت استقبال و حمایت استانداری و دانشگاه اراک باید بتوانیم خدمات متنوع سازمان جغرافیایی را در این استان فراهم نماییم.
رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با اشاره به شعار سال که از طرف مقام معظم رهبری نامگذاری شد، اضافه کرد: طبق این شعار موظف هستیم بصورت جدی وارد حوزه های دانش بنیان شویم.
فخری بیان کرد: نوع عملکردی که ما در گذشته داشته ایم نمی تواند ما را با فضای تکنولوژی روز همراه کند و گذر از گلوگاه های فناوری کشور با همکاری و همیاری دانشگاه ها و فضای های علمی کشور محقق می شود. سازمان جغرافیایی کشور از سالهای قبل وارد فضای همکاری با دانشگاه ها شده است و تلاش می نماییم، سرعت دستیابی به فناوری افزایش یابد چونکه چرخه عمر محصولات کم شده است.
وی عنوان کرد: قبل از این محصولی در بازار ۳۰ تا ۴۰ سال متقاضی داشت اما امروز محصولی که تولید می شود در کمترین زمان دیگر قابل استفاده نیست و به سرعت مشتری خودرا از دست می دهد.
رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح اشاره کرد: شیوه های مختلفی در مجموعه وزارت دفاع برای پشتیبانی از رساله های دکتری و پسادکتری و پروژه های بدیع، نوظهور و پروژه های گلوگاهی و نخبگی و کسر خدمت در دستور کار قرار دارد و این سازمان فرصت های مطالعاتی، پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان و پشتیبانی از زیست بوم های فناوری کشور و همکاری با استارت آپ ها را نیز دنبال می کند.

منبع: