گسترش همکاری ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با جهاد دانشگاهی البرز

ربات کشاورز: بمنظور توسعه همکاریهای مشترک و با هدف استفاده مطلوب از ظرفیت ها و توانایی های علمی، پژوهشی و آموزشی، جهاد دانشگاهی استان البرز و مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، در جلسه ای که بمنظور امضای تفاهم نامه همکاری مشترک در محل مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران تشکیل شد، دکتر رضا آذربایجانی، سرپرست این مرکز ضمن ابراز خرسندی از گسترش تعاملات و همکاریهای مشترک به ویژه در سطح استان البرز اظهار داشت: هر دو مجموعه در استانی واقع شده اند که ظرفیت های زیادی برای همکاری به ویژه در سطح آموزش وجود دارد. بدین سبب با بهره گیری از امکانات و توانمندی هایی موجود برای ایجاد هم افزایی، می توان قدمهای خوبی را برای آموزش سطوح مختلف و صنایع برداشت.

وی اضافه کرد: در این مرکز، موضوعات و تخصص های مختلفی وجود دارد، بدین سبب باید موارد مشترک و نیازمندی هایی که برای ارائه آموزش لازم است، بررسی شود. یکی از برنامه ها، بررسی ظرفیت های دانش بنیان در سطح استان و برگزاری نشست های تخصصی برای اصناف مختلف است. همین طور باید مطالبی برای آموزش انتخاب گردد که موجب ایجاد شغل به ویژه مشاغل خانگی شود.

احمد رضا فیروزی، رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز نیز ضمن اعلام آمادگی برای همکاریهای آموزشی و علمی اظهار داشت: باتوجه به اینکه مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران بصورت تخصصی در زمینه زیست فناوری فعالیت می کند و تجربه خوبی هم دراین زمینه دارد، نیاز است از ظرفیت این مرکز برای توانمندسازی استان البرز استفاده گردد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، بعد از جلسه رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز و هیات همراه با حضور در بخش های مختلف، از نزدیک امکانات و توانمندی های مرکز را مورد بازدید قرار دادند.

منبع: