رییس پژوهشکده سرطان معتمد اعلام کرد؛ گلستان، همدان، مرکزی سه مرکز استانی نخست شبکه ملی جلوگیری از سرطان

به گزارش ربات کشاورز، رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی در مراسم تجهیز این پژوهشکده به پیشرفته ترین و به روزترین تجهیزات تشخیصی روز دنیا اظهار داشت: مراکز سه استان گلستان، همدان و مرکزی، اولین مراکزی هستند که در چارچوب طرح ˮشبکه ملی جلوگیری از سرطانˮ در مدت زمان کوتاهی افتتاح خواهند شد و امیدواریم با همراهی مجلس شورای اسلامی بتوانیم به تعهدات مان برای عرضه خدمات مطلوب تشخیصی و درمانی به مردم کشور، به بهترین نحو عمل نماییم.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، پلی کلینیک فوق تخصصی بیماری های پستان پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با پیشرفته ترین تجهیزات و فناوری های روز دنیا تجهیز شد. بامداد امروز، سه شنبه ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۱ در مراسمی با حضور پروفسور اردشیر قوام زاده، پدر پیوند مغز استخوان ایران، دکتر زهرا شیخی، نماینده مردم اصفهان و سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و عضو هیئت علمی پژوهشکده سرطان معتمد، دکتر رامین صرامی فروشانی، رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی، تعدادی از اعضای هیئت علمی این پژوهشکده و سرمایه گذاران بخش خصوصی، از تجهیزات جدید پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی رونمایی گردید.

دکتر رامین صرامی فروشانی در این مراسم اظهار داشت: پژوهشکده سرطان معتمد با بیشتر از ربع قرن فعالیت، قطب تشخیص و درمان سرطان پستان در کشور و پرچمدار این حوزه به حساب می آید. زبده ترین متخصصان با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و فناوری های روز دنیا، بهترین خدمات را به بیماران عرضه می کنند.

رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی تاکید کرد: علاوه بر ده ها هزار نفر از مراجعانی که سراسر کشور برای تشخیص و درمان به این پژوهشکده رجوع می کنند، پذیرای بیماران زیادی از کشورهای منطقه هستیم که بدون هیچ گونه تبلیغی، برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی به این مرکز رجوع می کنند.

وی خاطرنشان کرد: علی رغم این که قطب سرطان پستان در کشور هستیم، تنها به این مورد بسنده نمی نماییم و ارتقای کمّی و کیفی خدمات را در سرلوحه کار خود در این مجموعه قرار داده ایم. در این راستا، توسعه درمان های نوین همچون سلول درمانی، ویروس درمانی، ژن درمانی، فناوری درمان های پیشرفته (ATMP) را در دستور کار قرار داده ایم.

دکتر صرامی فروشانی اضافه کرد: یکی از زیرساخت های مورد نیاز، بحث تجهیزات است. عمر تجهیزات مورد استفاده در پژهشکده سرطان معتمد بالای ۱۳-۱۲ سال است و برای توسعه فعالیتهای درمانی عملاً به نوسازی تجهیزات نیاز داشتیم. حمایت های مجلس شورای اسلامی از پژوهشکده در این راه بسیار اثرگذار بوده است. تفکری که در جهاد دانشگاهی داریم اینست که حداقل بار را روی دوش دولت بگذاریم و ازاین رو برای توسعه فعالیت ها، نیازمند همکاری صمیمانه بخش خصوصی هستیم.

وی تاکید کرد: با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۲۰ میلیاردریال از جانب بخش خصوصی و در مدت بسیار کوتاهی توانستیم کل تجهیزات پژوهشکده سرطان معتمد را نوسازی نماییم و الان، دستگاه تصویربرداری سه بعدی (توموسنتز) و دستگاههای سونوگرافی این مرکز، از پیشرفته ترین و به روزترین تجهیزات روز دنیا هستند. انعطاف پذیری سرمایه گذار بخش خصوصی در زمینه انتخاب تجهیزات برپایه خواست متخصصان پژوهشکده سرطان معتمد بسیار قابل توجه بود. تمامی این تجهیزات توسط متخصصان مورد آزمایش قرار گرفته و مدتی است که برای خدمت رسانی به بیماران، مورد استفاده قرار گرفته اند.

رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی اظهار داشت: می خواهیم این حرکت، نهادینه شده و گسترش پیدا کند. در این راه دو بازوی قدرتمند در اختیار داریم که بازوی نخست، مجلس شورای اسلامی است که نقطه اتکای فعالیتهای ما به حساب می آید و بازوی دوم، بخش خصوصی است که در این حوزه از دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی برای فراهم کردن زمینه همکاری مشترک بین پژوهشکده سرطان معتمد و بخش خصوصی تشکر می کنم و امیدوارم بتوانیم با حمایت های دولتی و از راه همکاری با بخش خصوصی، مراکز خویش را در سطح کشور گسترش دهیم.

دکتر صرامی فروشانی تاکید کرد: اعلام می کنم که سه استان گلستان، همدان و مرکزی، مراکزی هستند که در چارچوب طرح “شبکه ملی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان” در مدت زمان کوتاهی افتتاح خواهند شد و امیدواریم با همراهی مجلس شورای اسلامی برای تأمین بودجه تخصیصی (۸۰۰ میلیارد ریالی) بتوانیم به تعهدات مان برای عرضه خدمات مطلوب تشخیصی و درمانی به مردم کشور، به بهترین نحو عمل نماییم.

پروفسور اردشیر قوام زاده، پدر پیوند مغز استخوان ایران هم در سخنان کوتاهی تاکید کرد: با همکاری دانشگاه و جهاد دانشگاهی میتوان سلول درمانی، ویروس درمان و در گام بعدی، ژن درمانی را جایگزین پیوندهای پرهزینه و زمان بر و درمان های دارویی کرد. درمانی های نوینی مانند سلول درمانی، عوارضی ندارند، اثربخشی بیشتری دارند و می توانند با شیمی درمانی تلفیق شده و کارآیی فرایند درمان را ارتقا دهند.

پدر پیوند مغز استخوان ایران ابراز امیدواری کرد که شبکه ملی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان پستان به همت پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی و مراکز استانی بتواند زمینه ساز شکوفایی در بحش سلامت کشور باشد.

دکتر کمیل لاله فر، نماینده بخش خصوصی (هلدینگ رویای سبز) هم در این مراسم خاطرنشان کرد: قیمت دستگاه ها بسیار بالا است. برای پروژه شبکه ملی پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان پستان ۵ هزار میلیاردریال در نظر گرفته ایم. در تفاهم نامه منعقدشده با جهاد دانشگاهی، (تجهیز) ۱۵ مرکز را مدنظر داریم، اما این آمادگی را داریم که تا ۴۰ مرکز را در چارچوب این شبکه، تجهیز نماییم که البته تنها به سرطان پستان محدود نخواهد بود و می توانیم سایر سرطان ها را هم پوشش داده و به مردم در نقاط مختلف کشور خدمت رسانی نماییم.

منبع: