با تلاش پژوهشگران دانشگاه شریف انجام شد؛ صرفه جویی ارزی با تولید دستگاه های الکترونیکی مورد نیاز صنعت برق

ربات کشاورز: پژوهشگران و پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف با طراحی، ساخت و تولید دستگاهها و قطعات مختلف، توانسته اند به یاری صنعت آمده و تا حد زیادی کمبودهای ناشی از تحریم ها را جبران کنند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، گروهی از پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف موفق به ساخت و توزیع دستگاه هایی شدند که با وجود تحریم ها، نقش اساسی در صنعت برق و حیات آن ایفا می کنند.
این دستگاه ها حدود دو سال است که در صنعت مورد استفاده قرار گرفته و یک میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور بوجود آورده است.
امیرحسین راسخ، بنیان گذار و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان «تولید دستگاههای الکترونیکی مورد نیاز برای صنعت برق» را بعنوان هدف اصلی این شرکت معرفی نمود.
وی اظهار داشت: شرکت ما در تولید دو دستگاه در داخل کشور بی رقیب است. یکی دستگاه پایانه راه دور (RTU) که در اتوماسیون صنعت برق و در پست های انتقال و فوق توزیع کاربرد دارد و دیگری دستگاه TPS که وظیفه لینک ارتباطی بین پست ها برای محافظت از آنها را برعهده دارد.
به گفته او، به علت تحریم ها، واردات این دستگاه ها به سختی صورت می گیرد. ازاین رو تولید این دستگاه ها، خدمات پشتیبانی و تعمیر آنها برای صنعت برق کشور حائز اهمیت می باشد.
راسخ تصریح کرد: وزارت نیرو، شرکتهای برق منطقه ای و همینطور شرکتهای خصوصی پست برق ساز همچون مراکزی هستند که از خدمات ما استفاده می نمایند.

منبع: