مرکز فرهنگی- دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی برگزار می کند؛ دوره دانش افزایی جریان شناسی ضدفرهنگ ها

ربات کشاورز: دوره دانش افزایی «جریان شناسی ضدفرهنگ ها» با حضور دکتر عبدالحسین خسروپناه، ویژه معاونان فرهنگی و اعضای هیئت علمی جهاد دانشگاهی انجام خواهد شد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دوره «جریان شناسی ضدفرهنگ ها» از هفته اول آذرماه به همت مرکز فرهنگی- دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی برگزار می گردد.

هدف از اجرای این طرح شناخت دقیق جریان های فرهنگی و ضدفرهنگی معاصر، تسلط نسبت به لطمه های فرهنگی اجتماعی کشور، تدوین سیاست های فرهنگی متناسب با نیازهای نسل جوان و آگاهی نسبت به تهاجم فرهنگی است.

این طرح که ویژه معاونان فرهنگی و اعضای هیئت علمی جهادهای دانشگاهی سراسر کشور برگزار می شود، برمبنای کتاب «جریان شناسی ضدفرهنگ ها» نوشته دکتر عبدالحسین خسروپناه و با تدریس ایشان در ضمن چهار هفته بصورت مجازی برگزار می شود. همین طور شرکت در این دوره برای معاونان فرهنگی جهاد دانشگاهی سراسر کشور الزامی و برای اعضای هیئت علمی جهاد دانشگاهی اختیاری است.

عناوین این جلسه ها شامل ضرورت جریان شناسی ضدفرهنگ ها و نگاهی به نمونه های جریان های ضدفرهنگی معاصر ایران اسلامی است و محورهای اصلی جلسه ها شامل مروری بر مهم ترین جریان های فکری ایران معاصر، پرداخت به مفهوم فرهنگ، تهاجم فرهنگی، خرده فرهنگ و ضد فرهنگ است. همچنین، پرداخت به فراماسونر، ابتذال فرهنگی، موسیقی گرایی، معنویت های سکولار، فمینیسم، ناسیونالیسم افراطی، تکثرگرایی دینی و فرقه های ضددینی (تصوف، وهابیت. بهاییت و شیطان پرستی) خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان ایران، شرکت کنندگان بعد از شرکت در آزمون الکترونیکی آخر دوره و کسب حد نصاب نمره موفق به دریافت گواهینامه دانش افزایی خواهند شد. گرفتن این گواهینامه به منزله یک امتیاز در ایین نامه ارتقای اعضای هیات علمی می باشد.

مهلت ثبت نام از ۲۱ تا ۳۰ آبان ماه و زمان شروع دوره نیز چهارشنبه ۲ آذرماه اعلام شده است. علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس roytab.ir مراجعه یا با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۹۷۸۰۰۰ تماس حاصل نمایند.