نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان: جهاد دانشگاهی بر مبنای توانایی خود می تواند به کمک استان بیاید

به گزارش ربات کشاورز، سیستان و بلوچستان نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: باید مشخص شود که طرح های جهاد دانشگاهی در استان سیستان و بلوچستان چیست.
آیت الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در دیدار رئیس جهاد دانشگاهی کشور و دیگر اعضای این نهاد با گرامیداشت ایام هفته بسیج اظهار داشت: جهاد دانشگاهی بر مبنای توان علمی، پژوهشی و تحقیقاتی خود می تواند در زمینه های مختلف به کمک استان بیاید اما سوال اصلی اینست که طرح های جهاد دانشگاهی در استان سیستان و بلوچستان چه چیزی است؟
امام جمعه زاهدان اضافه کرد: سیستان و بلوچستان استانی پهناور با قومیت های مختلف است و خود این قومیت ها یک مزیت برای استان به حساب می آید که جهاد دانشگاهی با نیاز سنجی در قسمت های مختلف استان در مورد اجرای کارهای علمی، کاربردی و توسعه ای می تواند هم مردم را به نظام امیدوار و چسبندگی آنها را بیشتر کند.
آیت الله محامی در ادامه اظهار نمود: سیستان و بلوچستان سابقه محرومیت چندین ساله دارد و باوجود خدمات زیادی که عرضه شده همچنان در خیلی از شاخص ها ذیل جدول قرار دارد و این بهانه ای برای تبلیغات سوء دشمن شده و دلیل آنرا تنوع قومی و مذهبی استان عنوان می کند.
وی افزود: توقع ما از جهاد دانشگاهی اجرای کارها و فعالیتهایی است که مردم از آن نفع ببرند و باعث محرومیت زدایی در استان باشد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان داشت: با توان علمی جهاد دانشگاهی و استفاده از ظرفیت های شاخص استان هم چون مرز و دانشگاه باید در استان نیاز سنجی صورت گیرد تا بتوان به توسعه استان کمک کرد.
همچنین در ابتدای این دیدار مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی کشور هم از اعلام آمادگی جهاد دانشگاهی برای اجرای طرح های مختلف در استان اطلاع داد.
وی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی از اوایل انقلاب در عرصه های مختلف سازندگی بویژه در جنگ تحمیلی نقش آفرینی مهمی داشته است.
نائینی اضافه کرد: حالا جهاد دانشگاهی در بحث سلول های بنیادی، انجام پروژه های مختلف پزشکی و انجام فعایت های مهندسی و الکترونیکی دارای توفیقات قابل ملاحظه ای بوده و توانسته نیازهای کشور را تا حدود زیادی در این حوزه برطرف کند.
وی اظهار نمود: ظرفیت های سیستان و بلوچستان می تواند این فرصت را برای جهاد دانشگاهی به وجود بیاورد تا با تعامل و هم افزایی دانشگاه ها خدمات علمی و پژوهشی خوبی عرضه نماید.

منبع: