گرامیداشت روز دانشجو توسط سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی

ربات کشاورز: مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، سرپرست سازمان دانشجویان ایران و تعدادی از جهادگران و دانشجویان در محل امامزاده عبدالله شهرری و در جوار آرامگاه شهدای ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ اجرا شد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، در این مراسم که بامداد چهارشنبه شانزدهم آذر در محل امامزاده عبدالله شهرری و در جوار آرامگاه شهدای ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ برگزار شد؛ دکتر علیرضا کلانتر مهرجردی سرپرست معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی، دکتر رضا فریدزاده، سرپرست سازمان دانشجویان ایران، دکتر حامد علی اکبرزاده، رییس سازمان انتشارات جهاددانشگاهی، مهدی رفیعی، رییس مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران و تعدادی از جهادگران و دانشجویان عضو سازمان دانشجویان حضور پیدا کردند و با قرائت فاتحه و زیارت عاشورا و نثار گل، یاد و خاطره این سه دانشجوی شهید را گرامی داشتند.

شانزدهم آذر به یاد این سه دانشجوی شهید (مصطفی بزرگ نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار ریچارد نیکسون، معاون رییس جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین، ازسرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، گرامی داشته می شود. این روز نماد استکبارستیزی و آزادی خواهی است و نقطه عطفی در تاریخ جنبش دانشجویی ایران شمرده می شود.