به قلم پژوهشگر جهاددانشگاهی قم؛ کتاب از ناباروری تا باور خویشتن

به گزارش ربات کشاورز، قم نویسنده کتاب از ناباروری تا باور خویشتن ضمن اشاره به نقش استرس های ناباروری در بروز مشکلات عاطفی و روانی اظهار داشت: این کتاب به بررسی چالش های روانی زوجین در طول درمان ناباروری و روشهای فنی مواجه با آن می پردازد و با آموزش روشهای فنی کاربردی، به زوجین کمک می نماید تا در راه درمان ناباروری استرس خویش را کنترل کنند.
لیلا احمدی، نویسنده کتاب از ناباروری تا باور خویشتن، در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به تاثیر نقش استرس ها و تنش ها در افزایش آمار خیلی از بیماری ها، اظهار داشت: جسم تحت تاثیر ذهن است و در نهایت ذهن آشفته در جسم خلاصه می شود و تحقیقات هم نشان داده است که حدود ۷۵ درصد از بیماری ها ریشه در ذهن دارد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه ناباروری بر روی افراد تاثیرات گوناگونی می گذارد و افراد را در معرض مشکلات عاطفی و روانی زیادی قرار می دهد، اظهار نمود: خیلی از زوجین را مشاهده کرده ام که به صورت عمیق بر روی ذهن شان کار کردند و پس از چند ماه آبستن شدند به همین خاطر کتاب «از ناباروری تا باور خویشتن» را به نگارش در آوردم.
مدرس طب ذهن و بدن افزود: این کتاب به بررسی چالش های روانی زوجین در طول درمان ناباروری و روشهای فنی مواجه با آن می پردازد و با آموزش روشهای فنی کاربردی، به زوجین کمک می نماید تا در راه درمان ناباروری استرس خویش را کنترل کنند.
وی ضمن اشاره به این که اینکه این کتاب در سه فصل نگاشته شده است، بیان نمود: در فصل اول این کتاب به بررسی راهکارهای کاهش و کنترل فشارهای روانی ناشی از ناباروری، امید از نگاه قرآن، تمرین عملی برای افزایش امید در برخورد با مشکلات زندگی و نکات طلایی در امید درمانی پرداخته شده است.
مشاور زوجین نابارور با اشاره به اینکه فصل دوم در ارتباط با تاثیر ذهن و باورها بر جسم است، خاطرنشان کرد: مغز چگونه کار می کند؟، جادوی اندیشیدن در سطح آلفا، چگونه در حالت آلفا قرار بگیریم؟، تکنیک خانه تکانی فکری، تاثیر ذهن و باورها بر جسم، تأثیرات تکان دهنده احساسات و افکار منفی بر روی بدن، عوارض استرس، جسم توده متراکم ذهن است و ایجاد تغییرات ژنتیکی همچون عناوین فصل دوم است.
این محقق افزود: در فصل سوم در ارتباط با روشهای فنی کاربردی برای کاهش اضطراب در طول درمان ناباروری صحبت می شود و تکنیک قدرت تنفس، تکنیک درک لحظه حالا و تکنیک امیدوارم از تکنیک هایی است که در این فصل آموزش داده می شود.

منبع: