برای تامین انرژی در فضا؛ سازنده راکتورهای هسته ای کره ماه مشخص شد

ربات کشاورز: شرکت انگلیسی رولزرویس اعلام نمود بودجه ای را از دولت این کشور برای ساخت راکتورهای هسته ای کوچکی که می تواند انرژی مورد نیاز فضانوردان را در ماه تامین کند، دریافت کرده است.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از سی جی تی ان، این شرکت اعلام نمود آژانس فضایی بریتانیا ۳.۵ میلیون دلار برای مساعدت با تحقیق درباره ی چگونگی استفاده از انرژی هسته ای برای پشتیبانی از یک پایگاه برای فضانوردان کره ماه مختص کرده است.
این شرکت در اطلاعیه ای اضافه کرد: دانشمندان و مهندسان رولز رویس درحال کار بر روی برنامه ساخت یک میکرو راکتور و توسعه فناوری هستند که نیروی مورد نیاز انسان جهت زندگی و کار در ماه را فراهم می آورد.
رولزرویس پیش بینی می کند که نخستین رآکتور به اندازه یک خودرو بوده و تا سال ۲۰۲۹ آماده ارسال به ماه خواهد بود. آژانس فضایی ایالات متحده ناسا هم می خواهد انسان ها را در سال ۲۰۲۵ به ماه بازگرداند که نخستین بازدید از زمان پایان ماموریت های تاریخی آپولو در سال ۱۹۷۲ خواهد بود.
انرژی هسته ای این توانایی را دارد که مدت ماموریت های فضایی به کره ماه را در آینده افزایش دهد و پس ارزش علمی این ماموریت ها بطور شایان توجهی بیشتر می شود.

منبع: