رئیس جهاد دانشگاهی البرز: مشاغل خانگی بخش مهمی از سبد اقتصادی کشورهای پیشرفته است

به گزارش ربات کشاورز، البرز رییس جهاد دانشگاهی البرز اظهار داشت: امروزه بخش مهمی از سبد اقتصادی کشورهای پیشرفته با مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک پر می شود و این ظرفیت وجود دارد که این نوع کسب وکارها روند توسعه اقتصادی کشور ما را هم شتاب دهند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، احمدرضا فیروزی روز یکشنبه ۲۰ فروردین در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی البرز که در دفتر جهاد دانشگاهی البرز انجام شد، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی همیشه اجرای طرح های نوآورانه را سرلوحه کارهای خود قرار داده و سراغ کارهایی رفته که روی زمین مانده و به صورتی متولی مشخصی نداشته است.

وی افزود: جهاد دانشگاهی حدود دو دهه پیش برای نخستین بار در کشور به بحث مشاغل خانگی و کسب و کارهایی که تا آن زمان قانونی برای آنها تدوین نشده و زیرپله ای محسوب می شدند، ورود کرد.

وی ابراز کرد: حاصل تلاش این سال ها به جایی رسیده که امروز ۴۰۰ کسب وکار خانگی تعریف شده و فعال است.

این مسئول افزود: امروزه بخش مهمی از سبد اقتصادی کشورهای پیشرفته با مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک پر می شود و این ظرفیت وجود دارد که این نوع کسب وکارها روند توسعه اقتصادی کشور ما را هم شتاب دهند.

فیروزی اشاره کرد: خوشبختانه البرز در این عرصه پیشگام بوده و موفق به راه اندازی نخستین اولین مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی کشور شده که به صورتی الگویی برای سایر استانهای کشور است.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فعالیت بانک خون بند ناف جهاد دانشگاهی البرز اضافه کرد: این مرکز تا کنون موفق به ذخیره چهار هزار نمونه خون بند ناف شده است.

وی با اعلان اینکه با بهره گیری از سلول های بنیادی درون خون بند ناف بین ۸۰ تا ۱۰۰ بیماری درمان می شود، اظهار داشت: متاسفانه فرهنگ ذخیره سازی این خون در جامعه جا نیفتاده و تنها حدود دو درصد از خون بند ناف نوزادانی که در کشور متولد می شوند، ذخیره می شود.

این مسئول از برگزاری ۳۰۰ مناظره دانشجویی، برگزاری جشنواره ملی امیرکبیر با محوریت معرفی پایان نامه های کارفرما محور و برگزاری دوره های آموزشی ضمن خدمت برای کارکنان دولت به عنوان بخش دیگری از اقدامات جهاد دانشگاهی البرز آگاهی داد.

فیروزی اظهار داشت: علاوه براین، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی هم با ۱۹۰۰ دانشجو در حدود ۳۰ کد رشته طی سالهای قبل نقش به سزایی در ارتقای جایگاه علمی استان داشته است.