رئیس سازمان بورس خبر داد؛ همکاری با معاونت علمی برای رفع موانع پذیرش دانش بنیان ها در بورس

به گزارش ربات کشاورز، رئیس سازمان بورس اظهار داشت: برای رفع چالش های پذیرش شرکتهای دانش بنیان در بورس با معاونت علمی تفاهمنامه ای به امضا رسید.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مجید عشقی در آیین افتتاحیه رویداد تأمین مالی فینوتکس، با اظهار امیدواری از این که این رویداد سبب شود تا اکوسیستم فناوری و دانش بنیان کشور نقش واقعی خویش را در فضای اقتصادی پیدا کنند، اظهار داشت: یکی از حلقه های مفقوده اکوسیستم نوآوری بازار سرمایه است که می تواند سهم زیادی در توسعه کارهای دانش بنیانی داشته باشد.
وی با اشاره با خدمات بورس به شرکتهای دانش بنیان گفت؛ در سالهای قبل برای تأمین مالی شرکتهای و پذیرش آنها در بورس اقداماتی انجام شده و در حال حاضر ۷۰ شرکت در فرابورس پذیرفته شده اند.
وی با تأکید بر این که علیرغم اقدامات انجام شده برای پذیرش دانش بنیان ها در بورس موانعی برای آنها وجود دارد، اظهار داشت: تابحال ضوابط پذیرش شرکتهای دانش بنیان در بورس سخت گیرانه بوده است در صورتی که شرکتهای دانش بنیان در اغلب مواقع برای پذیرش در بورس از نام دانش بنیان برای شرکت خود صرف نظر می کردند چون که شرکتهای غیر دانش بنیان با سهولت بیشتری به بورس وارد می شدند ولی دانش بنیان ها باید از موانع بیشتری عبور می کردند.
رئیس سازمان بورس اظهار داشت: برای رفع این چالش ها تفاهمنامه ای با معاونت علمی به منظور ایجاد تغییرات در دستورالعمل پذیرش دانش بنیان ها در بورس منعقد کردیم.
به گفته وی پیشنهاد نهایی دراین زمینه بزودی به هیات امنا عرضه می شود.
عشقی با تأکید بر این که در صدد هستیم تا از توانمندی و ظرفیت دانش بنیان ها در بازار سرمایه بهره مند شویم اظهار داشت: با این رویکرد میتوان انتظار داشت امسال تجهیزات و منابع جدیدی در بازار سرمایه داشته باشیم به شکلی که سرمایه آن در دسترس شرکت ها قرار گیرد.
وی با اظهار امیدواری از این که امسال طرح های تأمین مالی از کیفیت لازم برخوردار شوند اظهار داشت: برای پذیرش شرکتهای کوچک و متوسط در بورس تغییراتی اعمال کردیم تا این شرکت ها با سهولت بیشتری وارد بورس شوند.
به گفته وی، همینطور تابحال ۵ تا۶ شرکت در بازار sme ها وارد شده است.

منبع: