رئیس جهاد دانشگاهی البرز: دانش آموزان بهترین سفیران آب هستند

به گزارش ربات کشاورز، البرز رئیس جهاد دانشگاهی البرز اظهار داشت: متاسفانه میزان مصرف منابع آب های تجدیدپذیر در کشور ما به حدود ۸۰ درصد رسیده است که این زنگ خطری جدی به شمار می آید.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، احمدرضا فیروزی روز یکشنبه ۲۸ خرداد ماه در مراسم اختتامیه طرح داناب که در هشتگرد برگزار شد؛ ضمن اشاره به اینکهدانش آموزان بهترین سفیران فرهنگی آب هستند، اظهار نمود: با نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه آب در میان آینده سازان کشور، شاهد مدیریت بهتر منابع موجود و حفظ این ثروت پرارزش و خدادادیدر سالهای آتی خواهیم بود.

وی ضمن قدردانی از همه عوامل اجرای طرح داناب اظهار نمود: سال جاری این طرح مقداری دیرتر از زمان پیشبینی شده آغاز و در شرایطبرگزاری امتحانات خرداد ماه اجرایی شد که امیدواریم در سال تحصیلی جدید با برنامه ریزی دقیق تر زمان بیشتری برای اجرایاین طرح اختصاص پیدا کند.

وی در ادامه به شاخصهای جهانی وضعیت آب در دنیا اشاره نمود و اضافه کرد: طبق شاخص سازمان ملل اگر میزان مصرف منابع آبی تجدیدپذیر در هر کشور حدود ۴۰ درصد باشد قابل قبول است ولی اگر از این میزان بیشتر باشد، آن کشور گرفتار بحران آب است.

فیروزی ابراز کرد: بر اساس گزارش بهمن ماه ۱۴۰۰ مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، متاسفانه میزان مصرف منابع آب های تجدیدپذیر در کشور ما به حدود ۸۰ درصد رسیده است که این زنگ خطری جدی به شمار می آید.

رئیس جهاد دانشگاهی البرز دومین شاخص مطرح جهانی را شاخص فالکن مارک نام برد و اظهار داشت: این دانشمند سوئدی بحران آب را بر مبنای مقدار سرانه منابع آب تجدیدپذیر سالانه هر کشور قرار داده است؛ بگونه ای که اگر میزان سرانه آب بیشتر از ۱۷۰۰ مترمکعب در سال باشد وضعیت مطلوب است اما اگر این عدد در کشوری از ۱۰۰۰ تا ۱۷۰۰ باشد آن کشور وارد تنش آبی شده است و پایین تر از ۱۰۰۰ هم نشان از بحران دارد.

منبع: