معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی مطرح کرد؛ تحول یکی از اصلی ترین نیازهای جهاددانشگاهی

به گزارش ربات کشاورز، اصفهان معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی تحول را یکی از اصلی ترین نیازهای امروز دانست و اظهار داشت: توفیق جهاددانشگاهی و حوزه معاونت آموزشی پرداختن به ماموریت های اصلی آن خواهد بود.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، محمد محسن غفوریان در دومین روز پنجاهمین گردهمایی سراسری معاونان آموزش و کارآفرینی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی، بیان کرد: در دوره ی جدید فعالیت جهاددانشگاهی این جمع بندی وجود دارد که نیاز به تحول یکی از اصلی ترین نیازهای ماست که بااینکه همیشه موضوعیت داشته، اما امروز بیش از هر زمانی اهمیت دارد.

وی با اعلان اینکه رویکرد های مختلفی به این کار تحولی می توان داشت، اظهار داشت: اما جهاددانشگاهی ماهیت و ریشه هایی دارد که به زمینه های اصلی پیدایش آن برمی گردد و آن چیزی نیست غیر از انقلاب اسلامی و انقلاب فرهنگی.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی اضافه کرد: به تعبیر دکتر شریعتی گاهی بازگشت به خویشتن از ضروری ترین رویکردها و برنامه هاست. برای جهاددانشگاهی و حوزه معاونت آموزشی هم اگر توفیقی متصور باشد اتفاقی نخواهد افتاد مگر با بازگشت به خویشتن و پرداختن به ماموریت های اصلی.

وی با اعلان اینکه در عرصه معاونت آموزشی باید مزیتی نسبت به سایر واحدهای آموزشی داشته باشیم، اظهار داشت: ماموریت ما فقط مهارت آموزی نیست و ماموریت دیگر تربیت انسان های متعهد و خلاق است که خاصیت هایی غیر از افزایش دانش و بینش طلب می کند.

غفوریان با تأکید بر این که کارهایی از جنس کار فرهنگی و پرورشی هم باید به کارهای آموزشی جهاددانشگاهی اضافه شود، اظهار داشت: امیدوار هستم در این دوره برای تبدیل این ایده به برنامه تلاش نماییم.

وی با اشاره به این که بنظر می رسد در سالهای قبل خلایی در عرصه ستادی داشتیم و آن این که درگیر کار اجرائی بودیم و کمتر به خلاقیت و پیشتازی که از جهاد انتظار میرفت پرداختیم، اشاره کرد: به عنوان یکی از اولویت ها تعدادی از افراد باتجربه و علاقمند برای نقد خلاق و نوآوری را گردهم خواهیم آورد و همه ایده های خوب را تبدیل به برنامه خواهیم کرد و کارها را باکیفیت بهتر پیش خواهیم برد.

منبع: