رئیس جهاد دانشگاهی: امروز تقویت فعالیتهای فرهنگی در جهاددانشگاهی لازم است

به گزارش ربات کشاورز، قزوین رئیس جهاددانشگاهی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار داشت: جهاد دانشگاهی نهادی است که از دل انقلاب برآمده و کارنامه درخشانی در زمینه های مختلف همچون پزشکی و مهندسی دارد اما امروز آن چه در این نهاد لازم است، تقویت فعالیتهای فرهنگی است.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دکتر حسن مسلمی نائینی در جریان سفر به استان قزوین، شامگاه روز چهارشنبه یکم شهریور ماه با آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار و گفتگو کرد.
مسلمی نائینی در این بازدید با اعلان اینکه گردهمایی که در استان قزوین برگزار شد به منظور تقویت و توسعه فرهنگی است اضافه کرد: این گردهمایی محفلی است تا معاونان فرهنگی جهاد دانشگاهی در سرتاسر کشور در قزوین گرد هم آیند و با اشتراک گذاری فعالیت و ایده های خود، گامی مثمر ثمر در این خصوص بردارند.
رئیس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: شورای انقلاب فرهنگی یک مأموریتی بر دوش جهاد دانشگاهی گذاشته و آن ارتقای سطح فرهنگ و اشاعه آن برای نسل جدید است.
وی افزود: توسعه فرهنگ و فضاهای فرهنگی یکی از خواسته های مقام معظم رهبری است که امیدواریم در مجموعه جهاد دانشگاهی با همت جهادگران این نهاد بتوانیم بخشی از دغدغه های فرهنگی را مرتفع نماییم. امروز دولتی در جنگ نرم موفق است که بتواند با تقویت فرهنگ، در میدان حاضر باشد.
مسلمی نائینی ضمن اشاره به فعالیت دانشمندان و نیروهای توانمند در این نهاد همچون سعید کاظمی آشتیانی اظهار داشت: خوشبختانه اقدامات و برنامه های بزرگی در جهاددانشگاهی دنبال می شود و تلاش شده در استانهای مختلف بر مبنای ظرفیتهای بومی هر منطقه، شاهد تحول باشیم.
وی ضمن اشاره به دستاوردهای پرارزش جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف همچون سلول های بنیادی بیان نمود: فعالیتهای مراکز پزشکی جهاددانشگاهی سبب شده تا مشکلات ناباروری به حداقل برسد و همینطور نیاز مردم به رجوع در خارج از کشور کاهش پیدا کند.
وی افزود: بالغ بر ۴۵ هزار نوزاد در مراکز درمانی جهاد دانشگاهی متولد شدند و امروز که بحث پنجره جمعیتی مطرح است میتوان گفت جهاد دانشگاهی یکی از پیشران ها طرح جوانی جمعیت است.
رئیس جهاددانشگاهی اشاره کرد: به صورت سالانه یک هزار زوج اتباع و خارجی جهت درمان به مراکز جهاد دانشگاهی در سرتاسر کشور رجوع می کنند و این نشان از سرآمدی این نهاد و اعتماد مردم به این نهاد انقلابی است.
وی با اعلان اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی بر روی بند ناف نوزادان درحال تحقیق است، اظهار داشت: بند ناف نوزادان بعنوان زباله دور ریخته می شد، در حالیکه با بهره گیری از سلول های بنیادی خون بندناف میتوان ۱۰۰ نوع بیماری سخت را درمان درمان کرد.
مسلمی نائینی افزود: ورود جهاد دانشگاهی به حفاری چاه های نفتی هم کلید خورده و شاهد دستاوردهای قابل قبولی در این عرصه هستیم.
وی بیان نمود: همینطور خبرگزاری ایسنا و خبرگزاری ایکنا جزو پرمخاطب ترین و فعال ترین مجموعه جهاد دانشگاهی هستند. جهادگران ما در خبرگزاری ایسنا، با کمترین امکانات و مزایا نسبت به سایر رسانه ها فعالیت دارد و توانسته اند طی سالهای اخیر اعتماد مردم را به خود جلب نماید.
این مسئول در تشریح اهمیت خبرگزاری ایکنا اظهار داشت: این خبرگزاری که فعالیت خویش را به صورت بین المللی دارد، یک خبرگزاری در حوزه قرآن است که همواره سبب خیر و برکت جهاد دانشگاهی شده و مصاحبه با نخبگان قرآنی در سراسر دنیا را در کارنامه خود دارد.
او در آخر صحبت های خود به مرکز ایسپای جهاد دانشگاهی اشاره نمود و اضافه کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد متخصص در حوزه های مختلف است که برای مشکل گشایی در حوزه های مختلف آماده جهاد است.

منبع: