بررسی فرصت ها و موانع توسعه یونیکورن ها در ایران

ربات کشاورز: در یک نشست تخصصی، الزامات ایجاد یونیکورن های توانمند مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی توسط شرکت های دانش بنیان و فعالان حوزه استارت اپی ارائه شد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در این جلسه که با هدف تقویت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های ایرانی و هموارتر شدن مسیر تبدیل آنها به یونیکورن با رویکرد افزایش همکاری با کشورهای پیشرو منطقه برگزار گردید، الزامات ایجاد یونیکورن های توانمند مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهایی توسط شرکت های دانش بنیان و فعالان حوزه استارتاپی ارائه شد.
در این جلسه، ضمن تاکید بر نقش کلیدی سه عامل «نیروی انسانی»، «سرمایه گذاری» و «حکمرانی» (رگولاتوری) در توسعه یونیکورن ها به اهمیت «دستیابی به بازارهای بین المللی» در تسهیل و تسریع مسیر رشد استارتاپ ها اشاره شد.
عدم امکان جذب سرمایه کلان در مراحل پایانی رشد استارتاپ ها و عدم دسترسی به بازارهای بین المللی نیز به عنوان برخی چالش های اصلی در راه تبدیل شدن استارتاپ ها به یونیکورن عنوان شد.
در همین راستا معاونت سیاست گذاری و توسعه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان درحال تدوین گزارش سیاستی جامعی است که نتایج آن به زودی در اختیار مسئولان مربوطه و صاحب نظران این حوزه قرار خواهد گرفت.

منبع: