با هدف صیانت از منابع ملی صورت می گیرد؛ همکاری دانش بنیان ها در حوزه هوشمندسازی شبکه توزیع آب شهری

به گزارش ربات کشاورز، در جهت سیاست های معاونت علمی و با هماهنگی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست کنسرسیومی از شرکتهای دانش بنیان با هدف همکاری در حوزه هوشمندسازی شبکه توزیع آب شهری تشکیل شد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، تفاهمنامه تشکیل این کنسرسیوم که با عضویت شرکتهای دانش بنیان بهپویان امین منتظر، پیمان خطوط شرق، پارس پویا کنترل بینالود و پیشگامان نگهداشت هوشمند دارایی تشکیل شده با حضور مدیران عامل چند شرکت در مشهد مقدس که محل استقرار این شرکت هاست، امضا شده است.
از لزوم های شکل گیری چنین کنسرسیومی، صیانت از منابع ملی، کاهش آب بدون درآمد، کاهش شدت مصرف انرژی، افزایش تاب آوری تأسیسات، رضایتمندی مردم و افزایش بهره وری نیروی انسانی است.
این اقدام که در جهت اهداف برنامه هفتم توسعه اقتصادی و اسناد بالادستی کشور و همینطور ظرفیتهای بالفعل و بالقوه کشور در مورد هوشمندسازی شبکه آبرسانی صورت گرفته همینطور ضمن ایجاد اشتغال پایدار مستقیم و غیرمستقیم برای حداقل هزار نفر و رونق اقتصادی کشور، زمینه کسب سهم قابل توجهی از بازار داخلی و خارجی بهینه سازی و هوشمندسازی شبکه های آب و ایجاد زمینه صادرات پایدار را فراهم می آورد.

منبع: