دیدار دهقانی با معاون نخست وزیر روسیه؛ توسعه همکاریهای ایران و روسیه در خودروسازی، صنایع هواپیمایی و فضا

به گزارش ربات کشاورز، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری در دومین روز سفرش به مسکو با معاون نخست وزیر و وزیر صنعت و تجارت فدراسیون روسیه دیدار نمود.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی و دنیس مانتوروف در این نشست در رابطه با زمینه های همکاری دو کشور در زمینه های مختلف فناوری، بحث و تبادل نظر کردند.
در این جلسه که کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو و آندره فورسنکو، دستیار علمی رئیس جمهوری روسیه هم حضور داشتند، مانتوروف، معاون نخست وزیر و وزیر صنعت و تجارت فدراسیون روسیه ضمن اشاره به همکاریهای رو به گسترش دوجانبه از صنعت خودروسازی، قطعات و لوازم یدکی خودرو، هواپیماسازی، دارو و تجهیزات پزشکی و حوزه فضایی بعنوان زمینه های مورد علاقه همکاری بین دو کشور یاد کرد.
دهقانی هم در این نشست، روسیه را بعنوان کشوری مطرح در حوزه های مختلف ارزیابی کرد و تحریم های ظالمانه را زمینه ساز پیشرفت ایران بخصوص در قسمت های فناوری و دانش بنیان دانست.
معاون علمی رئیس جمهور، همینطور آمادگی ایران را جهت همکاری در حوزه های مختلف همچون سلامت و بهداشت، تجهیزات دانش بنیان، محیط زیست و غذای سالم و پایدار، انرژی و حوزه حمل و نقل در قسمت های کشتی سازی، خودرو و هواپیماسازی اعلام نمود.
در پایان این دیدار، طرفین توافق کردند در قسمت های مختلف با تشکیل کارگروه های تخصصی، زمینه های مورد علاقه را در اسرع وقت پیگیری کنند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهوری سه شنبه به دعوت رسمی معاون نخست وزیر روسیه وارد مسکو شد. دیدار با آندره فورسنکو دستیار علمی رئیس جمهوری روسیه و بازدید از برخی مراکز علمی و فناوری از دیگر برنامه های دهقانی در این سفر بوده است.

منبع: