آسمان صاف تا قسمتی ابری تهران تا چهارشنبه

به گزارش ربات کشاورز، بنا بر اعلام اداره کل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، از فردا تا چهارشنبه (۱۴ تا ۱۷ آبان ماه) در ارتفاعات گاهی رگبار و رعد و برق دور از انتظار نخواهد بود. برای بقیه بخش های استان آسمان صاف تا قسمتی ابری پیشبینی می شود.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی و تحلیل الگوهای همدیدی، با گذر متناوب سامانه بارشی از شمال کشور و تأثیر زبانه آن بر استان تهران برای امروز (۱۳ آبان ماه) آسمان ابری، در بعضی ساعت ها رخداد مه رقیق همراه با وزش باد، بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و افزایش باد پیشبینی می شود.

در دامنه ها و ارتفاعات بخصوص ارتفاعات شمالی و شمال شرقی در بعضی ساعت ها رگبار باران و رعد و برق با احتمال جاری شدن روان آب در ارتفاعات بالادست و قله ها گاهی بارش برف در نواحی مستعد با احتمال بارش تگرگ رخداد مه و یخبندان موقت شبانه مورد انتظار است.

از فردا تا چهارشنبه (۱۴ تا ۱۷ آبان ماه) در ارتفاعات افزایش ابر، همراه با مه صبحگاهی، گاهی رگبار و رعد و برق دور از انتظار نخواهد بود. برای بقیه بخش های استان آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد، در نیمه غربی گاهی افزایش باد پیشبینی می شود.

طی این مدت باتوجه به بالا بودن رطوبت نسبی و کاهش نسبی دما در بعضی ساعت ها در نواحی پرتردد شهری افزایش نسبی آلاینده های جوی رخ خواهد داد. امروز و فردا در نیمه شمالی استان کاهش نسبی دما پیشبینی می شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه (آلودگی- امین آباد) با کمینه دمای یک درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۴ آبان ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری و غبار رقیق، گاهی وزش باد، به تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۵ آبان ماه) کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد، به تدریج کاهش ابر با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیشبینی می شود.

منبع: