در نخستین کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست کشور انجام می شود تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران

به گزارش ربات کشاورز، مازندران مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران اظهار داشت: محیط بانان در راه حفاظت و حراست از انفال الهی در راه سرخ شهادت هستند که در این راه ۱۲۲ شهید محیط بان، جان عزیزشان را تقدیم محیط زیست کشور کردند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، “عطااله کاویان” با اشاره به برگزاری نخستین کنگره گرامیداشت شهدا و ایثارگران محیط زیست که دوم و سوم آذر ماه امسال با حضور مسئولان کشوری و خانواده گرانقدر شهدا و ایثارگران محیط زیست در استان خوزستان برگزار می شود، اظهار داشت: در این مراسم برای نخستین بار در کشور، از خانواده شهدا و ایثارگران محیط زیست استان مازندران تجلیل می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران از شهید رحمان حسنی (جنگ تحمیلی) و شهید یحیی شاهکومحلی(محیط زیست) به عنوان شهدای شاخص اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران نام برد و اشاره کرد: ۱۳ جانباخته محیط زیست، ۶ جانباز محیط زیست احراز شده دارای درصد، ۳ جانباز احراز شده بدون درصد و ۸ لطمه دیده محیط زیست، سندی بر جانفشانی محیط بانان غیور مازندران در راه حفاظت و حراست از محیط زیست استان است.

وی همین طور تعداد ایثارگران شاغل در اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران را ۱۷۱ نفر اعلام نمود و اضافه کرد: ۳۸ درصد از پرسنل اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران جنگ تحمیلی هستند.

کاویان با اشاره به آخرین وضعیت استخدامی پرسنل ایثارگر شاغل در اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، اظهار داشت: این اداره کل با افتخار در سال قبل ۲۹ نفر و امسال نیز ۸ نفر از پرسنل ایثارگر را از شرکتی، قراردادی و پیمانی به استخدام رسمی تبدیل وضعیت کرد و ۱۳ نفر نیز در مراحل نهایی استخدام هستند که تا پایان سالجاری، جذب و آغاز به کارخواهند کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مازندران در آخر با اعلان اینکه به احترام خانواده شهدا و ایثارگران هر گامی که بر می داریم باید در راه رضایت خداوند متعال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد، اظهار داشت: همه ما خودرا مدیون خون شهدا می دانیم، برای اینکه آنها وجود پاک خودرا تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند.

قابل ذکر است، سازمان حفاظت محیط زیست در راه حفظ و حراست از عرصه های طبیعی کشور ۱۲۲ شهید و جانثار محیط بان و ۴۶ جانباز و همین طور ۱۰ شهید در جنگ ۸ ساله دفاع مقدس تقدیم کرده است.

منبع: