ادامه هوای برفی و بارانی در کشور

ربات کشاورز: رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ادامه بارش برف و باران و وزش باد شدید درنقاط مختلف کشور آگاهی داد.
صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اضافه کرد: فعالیت سامانه بارشی سه شنبه (۷ آذر) در استانهای ساحلی خزر شمال شرق استانهای واقع در دامنه های جنوبی البرز، برخی نقاط شمال غرب و غرب و دامنه های زاگرس مرکزی است و در این مناطق بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گردوخاک و در نقاط سردسیر بارش برف رخ خواهد داد.
وی افزود: از پس از ظهر سه شنبه از سمت غرب از میزان ابرناکی و بارش کاهش می یابد. شدت بارش در این روز در استان های ساحلی خزر خواهد بود.
رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: چهارشنبه (۸ آذر) در شمال شرق، برخی نقاط شرق و استانهای ساحلی خزر بارش پراکنده رخ می دهد سپس سامانه بارشی به تدریج از کشور خارج می شود.
ضیاییان اضافه کرد؛ در پنج روز آینده در ساعات پس از ظهر و شب در بعضی نقاط استان هرمزگان و جنوب استانهای کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و گردوخاک پیش بینی می. شود.
وی افزود: در روز سه شنبه در شمال غرب، غرب، استانهای ساحلی خزر و دامنه های جنوبی البرز و چهارشنبه در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد. سه شنبه دریای خزر و پنجشنبه و جمعه خلیج فارس مواج خواهد بود.
رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۸ آذر ماه) صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و طی چهارشنبه (۹ آذرماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت ها غبار محلی، گاهی وزش باد ملایم با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
ضیاییان در آخر اظهار داشت: طی فردا و پس فردا (۸ و ۹ آذرماه) بندر عباس با دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای ۶- و ۵- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.