معاون استاندار تهران: مدارس تهران بجز فیروزکوه تا پنج شنبه غیرحضوری شد

به گزارش ربات کشاورز، معاون استاندار تهران از غیرحضوری شدن مدارس در همه مقاطع تحصیلی در استان تهران غیر از فیروزکوه در دو نوبت بامداد و عصر از فردا سه شنبه تا روز پنج شنبه ۱۶ آذرماه اطلاع داد.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، میر محمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران ضمن اشاره به تشکیل جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران در بامداد امروز، در رابطه با مصوبات کارگروه عنوان کرد: با عنایت به تشدید و استمرار آلودگی و پایداری هوا و در معرض خطر قرار گرفتن شهروندان، بر مبنای مصوبه کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوا، فعالیت آموزشی همه مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش در استان تهران غیر از فیروزکوه در دو نوبت بامداد و عصر از فردا تا پنج شنبه ۱۶ آذرماه غیرحضوری و مجازی برگزار می گردد.
وی ضمن اشاره به تعطیلی مهدکودک ها طی این مدت، افزود: همه مقاطع تحصیلی مدارس استثنایی در دو نوبت بامداد و عصر هم غیرحضوری می باشد، همینطور پلیس راهور تهران بزرگ و پلیس راهور شرق و پلیس راهور غرب تهران، از تردد شبانه خودرو های گازوئیلی سنگین که آلایندگی قابل روئت دارند، جلوگیری نمایند.
غراوی افزود: مجوز طرح ترافیک توسط شهرداری تهران در این بازه زمانی صادر نمی شود و همینطور اعمال تردد نوبتی زوج و فرد کلیه خودرو ها از محدوده طرح کاهش آلودگی هوا صورت می گیرد.
معاون استانداری تهران در رابطه با دورکاری کارمندان هم اظهار داشت: یک سوم کارکنان دستگاههای دولتی با اولویت کارمندان دارای بیماری های قلبی و عروقی، بیماری های زمینه ای، تنفسی و خودایمنی و خانم های آبستن با نظر دستگاه مربوطه در این بازه زمانی دورکار می شوند.
معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه فعالیت کارخانجات تولید سیمان از روز دوشنبه تا پنج شنبه ۱۶ آذرماه ممنوع می باشد، تصریح کرد: طبق این مصوبات سفارش می شود گروههای حساس ( کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان آبستن و…) از تردد در فضای باز خودداری نمایند.
غراوی سپس اظهار داشت: پایگاه های سیار فوریت های پزشکی شامل اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر، جانمایی گردند و شهرداری ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، نسبت به پیشگیری از روشن ماندن اتوبوس ها و مینی بوس ها در پایانه های مسافربری، اقدام نماید.
وی اظهار داشت: سازمان صدا و سیما، رسانه ها و روابط عمومی کلیه دستگاههای اجرایی، نسبت به اطلاع رسانی لازم، سفارش ها و جلب همکاری و مشارکت عمومی در مورد پرهیز از اقدامات منجر به آلودگی هوا، رعایت نکات بهداشتی ویژه شرایط اضطرار آلودگی هوا و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و پرهیز از سفرهای غیر ضروری و نظایر آن اقدام نماید.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک های مورد تأیید وزارت بهداشت توسط آحاد مردم و بخصوص گروههای حساس ( کودکان، افراد سالمند، بیماران قلبی و تنفسی، زنان آبستن و…)، شاغلین پلیس راهور و شهرداری ها و… که بیشترین مواجهه با آلودگی هوا و حضور در فضای باز دارند، لازم است.
غراوی عنوان کرد: پلیس راهور تهران بزرگ، نسبت به پیشگیری از تردد کلیه موتور سیکلت ها، خودرو های دودزا و فاقد معاینه فنی و همینطور وسایل نقلیه دودزا دارای معاینه فنی، اقدامات لازم را به عمل آورد.
وی ادامه داد: ممنوعیت مصرف نفت کوره و مازوت در کلیه واحدهای نیروگاهی، صنعتی، تولیدی، معدنی و خدماتی استان، کماکان ادامه یابد و شرکت گاز استان، نسبت به تداوم تأمین سوخت گاز مورد نیاز نیروگاه ها و سایر واحدهای متصل به شبکه گاز رسانی که فعالیت آنها در این شرایط ضروری می باشد، اقدام نماید.
غراوی همینطور اظهار داشت: شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری های استان، جهت پیشگیری از پسماند سوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان، نظارت ویژه اعمال نمایند؛ همینطور اداره کل حفاظت محیط زیست استان، نسبت به تشدید نظارت بر فعالیت واحدهای آلاینده و همینطور سوخت مصرفی نیروگاه ها و واحدهای تولیدی و صنعتی، اقدام نماید.

منبع: