اخطار مدیریت بحران درمورد بازگشت آلودگی هوا به پایتخت

به گزارش ربات کشاورز، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران ضمن اشاره به صدور اخطار زرد بازگشت آلودگی هوا به پایتخت اظهار داشت: با عنایت به تداوم انباشت آلاینده ها از امشب تا روز یکشنبه (۱۹ آذر ماه) به بیماران قلبی سفارش می شود از تردد در فضای باز اجتناب کنند.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، حامد یزدی مهر ضمن اشاره به صدور اخطار سطح زرد پایداری هوا در استان تهران اظهار نمود: طبق اعلام سازمان هواشناسی، انباشت آلاینده ها از امشب جمعه تا روز یکشنبه ۱۹ آذر ماه تداوم خواهد داشت.

یزدی مهر با اشاره به اینکه پایداری هوا، عدم وزش باد قابل ملاحظه، انباشت آلاینده های هوا بخصوص ذرات آلودگی را به دنبال خواهد داشت، اظهار داشت: به همه شهروندان و ساکنین مناطق تهران، اسلامشهر، پاکدشت، پیشوا، قدس، ری، شهریار، رباط کریم، قرچک، ملارد، ورامین و جنوب شهرستان پردیس و افراد سالمند و کودکان و بانوان آبستن و افرادی که دارای بیماری زمینه ای، ناراحتی های قلبی و ریوی و تنفسی هستند اکیداً سفارش می شود در مواقع بروز آلودگی هوا از ترددهای غیر ضروری در فضای باز اجتناب کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران اضافه کرد: شهروندان توجه داشته باشند که ورزش کردن در فضای باز در مواقع هشدارهای آلودگی هوا مطلقاً انجام نشود چون که در طول فعالیت هوازی هوای بیشتری داخل ریه فرستاده شده و در نتیجه تنفس عمیق تر شده و ذرات آلودگی هوا مستقیم وارد سیستم تنفسی می شود بنابراین از همه افراد و ورزشکاران می خواهیم که در مواقع آلودگی هوا خویش را تحت تاثیر آلاینده ها قرار ندهند و در اماکن سرپوشیده ای که دارای تهویه مناسب می باشد فعالیت کنند.

ایشان در ادامه بر لزوم مصرف مایعات بخصوص شیر و آبمیوه های طبیعی در مواقع آلودگی هوا تصریح کرد و اظهار داشت: مصرف مایعات در هوای آلوده اثرات آلاینده ها بر ریه را می کاهد.

یزدی مهر بر ضرورت استفاده بیشتر مردم از وسایل حمل و نقل عمومی هم تاکید و اظهار نمود: مردم حتی المقدور تلاش کنند از تردد با خودرو های تک سرنشین اجتناب کنند.

منبع: