عباسی: طرح اصلاح قانون هوای پاک در نوبت رسیدگی صحن علنی قرار دارد

به گزارش ربات کشاورز، نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح اصلاح قانون هوای پاک با پیشبینی جرم انگاری برای متخلفان اجرای این قانون تهیه شده که در نوبت رسیدگی در صحن علنی قرار دارد.
علیرضا عباسی در گفت و گو با ایسنا، درباره ی اقدامات کمیسیون کشاورزی برای مقابله با معضل آلودگی هوا اظهار داشت: کمیسیون کشاورزی از بعد نظارتی به بررسی نحوه ی اجرای قانون هوای پاک پرداخته است.
وی توضیح داد: در قانون هوای پاک ۲۲۰ حکم برای بیش از ۳۰ دستگاه پیش بینی شده که بررسی های نظارتی کمیسیون کشاورزی حکایت از این دارد که حدود ۲۰ حکم بصورت کامل اجرا شده، ۶۰ حکم کمتر از ۵۰ درصد اجرائی شده و اصلا دستگاهها در اجرای ۱۴۰ حکم ورودی نداشته اند.
نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براین اساس ما درخواست اعمال ماده ۲۳۴ درباره ی استنکاف از اجرای قانون هوای پاک را تهیه کردیم تا دستگاه قضایی درباره ی ترک فعل های دستگاه هایی که از اجرای قانون کوتاهی داشتند ورود قضایی کنند و برخوردهایی صورت گیرد مشخصا پنج – شش دستگاه کوتاهی داشتند که یک ماه پیش دستگاه قضا برای آنها حکم انفصال صادر کرد و اخطارهایی داد.
عباسی همین طور اشاره کرد: در عرصه قانون گذاری نیز طرح اصلاح قانون هوای پاک مبتنی بر وجود ضمانت های اجرائی و جرم انگاری در قانون تهیه شده که در نوبت رسیدگی در صحن علنی قرار دارد.
وی توضیح داد: با اصلاح قانون هوای پاک می توان ضمانت اجرای آنرا پیش بینی نمود چون در آن جرم انگاری شده است ما بدنبال آن هستیم تا با امضای ۱۰۰ نماینده تقاضای بررسی با اولویت این طرح را به هیات رئیسه بدهیم.