مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست: طرح طبیعت گردی آشوراده با مدل مشارکت عمومی خصوصی عملیاتی می شود

به گزارش ربات کشاورز، مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست اظهار داشت: طرح طبیعت گردی آشوراده با هدف مدیریت پناهگاه حیات وحش میانکاله در پهنه تفرج و با مدل مشارکت عمومی ـ خصوصی برای نخستین بار در استان گلستان عملیاتی می شود.
به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا و بنابر اعلام روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، سجاد انجم شعاع ضمن اشاره به این که این مدل مدیریت می تواند نمونه موفقی از مدیریت مناطق تحت حفاظت با مشارکت مردم و بخش خصوصی باشد، عنوان کرد: این ابتکار عمل و دستور صریح ریاست محترم جمهور بود که در آن به اجرای طرح طبیعت گردی آشورداه با رعایت قوانین و مقررات و الزامات زیست محیطی تاکید شده بود.

وی ادامه داد: تسهیل دسترسی به جزیره آشوراده، تعیین مستثنیات آشوراده، بازبینی طرح هادی روستای آشوراده با هدف توسعه طبیعتگردی همچون اقداماتی است که در این منطقه و با دریافت مصوبه کمیته ملی طبیعتگردی انجام گرفته است.

مدیرعامل صندوق ملی محیط زیست ضمن اشاره به این که این طرح به تایید شورایعالی شهرسازی و معماری هم رسیده است، تصریح کرد: این طرح همینطور مصوبه شورای اقتصاد را هم دارد و تشریفات قانونی انتخاب سرمایه گذار و همینطور صدور موافقات های اصولی توسط دستگاه در این طرح انجام گرفته است.

انجم شعاع تصریح کرد: این طرح نقشه های اجرایی و مدل سرمایه گذاری دارد و در این خصوص شرکت پروژه طبیعتگردی آشوراده توسط صندوق و سرمایه گذار تاسیس و مراحل قانونی آن انجام یافته است.

او اظهار داشت: مصوبه کمیسیون ماده ۲۳ قانون الحاق ۲ هم برای این پروژه دریافت شده و در مرحله عقد قرارداد با شرکت مذکور قرار داریم که این امر در مسافرت ریاست محترم جمهور محقق خواهد گردید.