معاون استاندار مازندران خبر داد اختصاص اعتبار ۱۰۰۰ میلیاردریالی به سایت پسماند انجیل سی بابل

به گزارش ربات کشاورز، مازندران معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران اظهار داشت: در مسافرت اخیر وزیر کشور به بابل ۱۰۰۰ میلیاردریال اعتبار به سایت انجیل سی بابل اختصاص یافت.

قاسم عزیززاده گرجی در گفتگو با ایسنا از تزریق اعتبار ۵۰۰ میلیاردریالی توسط وزارت کشور جهت رفع مشکل سایت انجیل سی در سه مرحله تا آخر سال جاری اطلاع داد و اظهار داشت: ۵۰۰ میلیاردریال اعتبار توسط شهرداری بابل تأمین می شود.

وی اضافه کرد: مدتی قبل که برای ملاقات با احمد وحیدی وزیر کشور به تهران سفر کردم در یک نشست خصوصی رفع مشکل زباله بابل را اولویت مهم این شهرستان دانسته و خواهان حمایت وزیر کشور برای رفع مشکل این سایت شدم.

معاون استاندار مازندران اظهار داشت: با درخواستی که عرضه شد و پیگیری استاندار مازندران مهدی سلیمی رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور هم به همراه وزیر وارد شهرستان بابل شدند و در یک نشست دوساعته پس از نیمه شب با حضور استاندار مازندران، سرپرست معاونت عمرانی استاندار، نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای شهر و شهردار این شهرستان مسائل و مشکلات انجیل سی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

فرماندار بابل خاطرنشان کرد: وزیر کشور در جریان اطلاعات کامل سایت انجیل سی بوده چون که اطلاعات سایت بارها توسط مسؤلان شهرستان و استان در اختیار وی قرار گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: در نشست دوساعته شب چهارشنبه ۲۹ آذر ماه در فرمانداری ویژه بابل با امضای صورتجلسه ای مقرر شد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ۵۰۰ میلیاردریال اعتبار برای رفع مشکل سایت انجیل سی به شهرداری بابل اختصاص دهد و شهرداری هم متعهد شد ۵۰۰ میلیاردریال اعتبار دیگر برای رفع مشکل این سایت را تأمین کند.

فرماندار ویژه شهرستان بابل تصریح کرد: موافقت جهت افزایش کمپوست و تعیین تکلیف مناقصه تصفیه خانه شیرابه ظرف مدت ۱۰ روز از دیگر مصوبات این جلسه بوده است.

وی اظهار داشت: با دستور و تماس تلفنی وزیر کشور کارشناسان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور روزهای اخیر عازم انجیل سی بابل شدند تا به صورت عملی بعد از بررسی موانع و مشکلات این سایت نسبت به حل آن اقدام گردد.
سایت انجیل سی همچون سایت های دپوی زباله مازندران است و پس از تکمیل ظرفیت سایت متی کلاً و انتقال زباله به خارج از شهر، قرار بود فقط مدت کوتاهی زباله در آن دپو شود و با گذشت ۲۳ سال هنوز وعده انتقال زباله و درمان این زخم کهنه محقق نشده و الان با دپوی روزانه ۲۵۰ تن زباله، بحران زیست محیطی در منطقه دامن زده شده است.

منبع: