به جز امروز تهران آخرین بار در دیماه چه سالی هوای پاک به خود دید؟

به گزارش ربات کشاورز، بنا بر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در حالی «امروز» (۵ دی ماه) میانگین کیفیت هوای پایتخت در شرایط «پاک» قرار گرفته است که تهران طی سالهای اخیر تنها در سال ۹۷ هوای پاک را تجربه کرده بود.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا با ورود سامانه بارشی و بارش باران در پایتخت و وزش باد شدید آلودگی هوا تهران را ترک و آسمان آبی خودنمایی کرد، بگونه ای که از پس از ظهر روز گذشته تا بامداد امروز میانگین کیفیت هوای تهران «پاک» بود و میانگین کیفیت هوا طی ۲۴ ساعت گذشته همچنان پاک است.

تهران در سالهای اخیر تنها در سال ۹۷ هوای پاک را به مدت سه روز به خود دید البته این وضعیت در هفته اول ماه رخ نداد بلکه ۸، ۹ و ۲۸ دی ماه، هوا پاک بود.

«پاک» شدن هوای تهران امسال از این جهت اهمیت دارد که از سال ۹۹ نحوه محاسبه شاخصهای کیفیت هوا سختگیرانه تر شده و به دنبال آن تعداد روزهای پاک و قابل قبول کمتر شده است البته وضعیت جوی این روزهای تهران موقتی است و با پایداری جوی و عدم وزش باد موثر باردیگر آسمان پایتخت غبارآلود و تنفس سخت تر می شود ازاین رو لزوم اجرای قانون هوای پاک بیشتر از پیش احساس می شود تا روزهای بیشتری شاهد آسمان آبی پایتخت باشیم و راحتتر نفس بکشیم.
بیشتر بخوانید:
محاسبه شاخص آلاینده های هوا چه تغییراتی کرده است؟
تداوم تنفس هوای«پاک» در تهران
آلودگی هوا دیگر قابل پیشبینی نیست
علت اصلی اجرا نشدن قانون هوای پاک چیست؟

منبع: