اخطار قرمز هواشناسی نسبت به بارش سنگین برف در ۴ استان

به گزارش ربات کشاورز، سازمان هواشناسی با صدور بالاترین سطح اخطار (قرمز) از بارش سنگین برف و انسداد محورهای مواصلاتی در چهار استان اطلاع داد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا سازمان هواشناسی با صدور اخطار قرمز با اشاره به تشدید قابل توجه فعالیت سامانه بارشی آورده است: امروز (۲۳ دی ماه) بارش سنگین برف، مه گرفتگی، در مناطق کوهستانی کولاک برف و رخداد بهمن در جنوب غرب آذربایجان غربی، شمال غرب کردستان، ارتفاعات اردبیل و ارتفاعات در شمال شرق آذربایجان شرقی پیشبینی می شود.

در این شرایط جوی اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش دید، بهمن، کولاک برف، انسداد محورهای موصلاتی بخصوص در مناطق سردسیر و اختلال در انتقال نهاده های انرژی همچون برق و گاز دور از انتظار نیست.

به سفارش سازمان هواشناسی اجتناب از سفر بخصوص در گردنه های برف گیر، خودداری مطلق از فعالیتهای کوه نوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیتهای عمرانی، آمادگی کامل دستگاههای اجرایی و امدادی، آمادگی کامل راهداری جهت برف روبی در مسیرها و مدیریت در انتقال نهاده های انرژی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا هشدار قرمز بالاترین سطح اخطار است که در آن پیشبینی می شود که یک پدیده جوی خسارت های وسیعی به دنبال داشته باشد. ازاین رو سازمان هواشناسی با صدور اخطار قرمز به دستگاههای مختلف اعلام می کند که وارد عمل شوند و اقداماتی را برای کاهش خسارات وقوع پدیده های جوی انجام دهند.

منبع: