دادستان کل کشور: محیط زیست به دروس دانشگاه علوم قضایی اضافه می شود

به گزارش ربات کشاورز، دادستان کل کشور در جلسه با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: از راه دانشگاه علوم قضایی پیگیر اضافه شدن واحد محیط زیست به دروس این دانشگاه هستیم تا بتوانیم نگاهی مطابق با شرایط روز داشته باشیم.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا، دومین نشست مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و دادستانی کل کشور با تاکید بر اندیشه های رهبر معظم انقلاب در حوزه محیط زیست با حضور دادستان کل کشور، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و معاون حقوق عامه دادستانی امروز در سازمان محیط زیست برگزار شد.

حجت الاسلام محمد موحدی آزاد دادستان کل کشور در این جلسه اظهار داشت: حضور در این سازمان پیام اهتمام برای محافظت از محیط زیست و سلامت جامعه و حفظ همه موجودات که حق حیات دارند را می رساند و ما باید به تکالیف خود در این حوزه بهتر عمل نماییم.

وی افزود: ارزش هر چیز به نوع نگاهی است که ما به پیرامون خود داریم و این نگاه ما است که هستی را می سازد. قرآن انسان را اشرف مخلوقات و بافضیلت ترین آنها می داند. عبادت وسیله پرواز انسان است. مادیات هم وسیله است برای انسان که باید بدانید چطور از آن استفاده کنید.

دادستان کل کشور اضافه کرد: ما در طبیعت چند وظیفه داریم، یکی از وظایف ما آباد کردن طبیعت است، طبیعت وسیله ای برای رشد معنوی بشر است. قطع کردن درختان نهی شده است. درخت تشنه همانند انسان تشنه در اسلام تعبیر شده است و قطع درخت باعث نزول عذاب است بنابراین از بین بردن طبیعت کار مفسدین و ظالمین است و ضرر زدن به طبیعت مثل ضرر زدن به انسان است.

موحدی آزاد افزود: از بین بردن زمین کشاورزی سبب از بین بردن نسل انسان است، طبیعت در اسلام از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و محافظت از طبیعت کاری خیلی مهم است و ما در این دنیا موقت هستیم و مالک اصلی خداست و خداوند امر کرده که از طبیعت نگهداری نماییم.

وی اظهار داشت: از طبیعت و محیط زیست خوب مراقبت نکرده و خوب و بموقع کاری انجام نداده ایم. باید مهندسین و کارشناسان در منطقه باشند و با مسائل به صورت عملی برخورد کنند و ببینند که چگونه از زمین استفاده می شود. چند درصد از کارشناسان به میان مردم می روند؟ باید با تخلفات درست و بموقع برخورد شود.

دادستان کل کشور اضافه کرد: از راه دانشگاه علوم قضایی پیگیر اضافه شدن واحد محیط زیست به دروس این دانشگاه هستیم تا بتوانیم نگاهی مطابق با شرایط روز داشته باشیم و دادستانی در این حوزه مطالبه گر است و اهل کوتاه آمدن و معامله نیستیم. ما در راه انجام دادن وظیفه تعامل داریم.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، او در آخر اظهار داشت: با تخلفات داخلی دستگاه هاهم باید برخورد شود. دستگاه قضایی پیش قدم در برخورد با تخلف درون سازمانی است که این کار اعتبار سازمان را بالا خواهد برد و ما برای همراهی، همکاری و ارائه ی خدمت بهتر در کنار سازمان ها هستیم.