افزایش ارتفاع موج در جنوب کشور

به گزارش ربات کشاورز، سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع موج در آب های جنوب کشور هشدار داد و اشاره کرد: در این شرایط جوی احتمال پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگران وجود دارد.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: وزش باد به نسبت شدید به شکلی که بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۶ نات و بیشینه ارتفاع موج تا ۱۸۰ سانتی متر بیشتر می شود، پنج شنبه (۱۹ بهمن ماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان و جمعه (۲۰ بهمن ماه) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس پیش بینی می شود.

در این شرایط جوی اختلال در تردد و کارهای دریایی، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی وجود دارد و سازمان هواشناسی نسبت به منع کارهای تفریحی و شیلاتی، محدودیت در تردد شناورهای سبک و اتخاذ تمهیدات لازم جهت ورود و خروج کشتی ها به بنادر سفارش می کند.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از ایسنا هشدار زرد رنگ به مفهوم این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکنست در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را بوجود آورد. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از طرف دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: