وزیر جهاد کشاورزی: برای تامین محصولات کشاورزی به شرکت های دانش بنیان امید بسته ایم

ربات کشاورز: به گزارش ربات کشاورز، وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر این که برای تامین محصولات کشاورزی به شرکت های دانش بنیان امید بسته ایم، اظهار داشت: در هر جایی که این شرکتها وارد شوند، ما به عنوان بخش دولتی خودرا کنار می کشیم.

به گزارش ربات کشاورز به نقل از مهر، محمد علی نیکبخت در اولین رویداد نمادیران با عنوان «کشاورزی نوآور و بهره ور» در خانه نوآوری و فناوری ایران با اشاره به اهمیت امنیت غذایی در کشور اظهار داشت: تامین غذای سالم و کافی برای جمعیت بزرگ ۸۵ میلیونی کاری به غایت دشوار است برای مثال ما روزانه به هشت و نیم تا ۹ هزار تن مرغ نیاز داریم از طرفی امکان واردات این محصولات غذایی را از کشورهای همسایه نداریم و محکوم به تولید داخلی در این زمینه هستیم.
وی افزود: مسئولیت سنگین تولید داخلی محصولات این حوزه بر عهده شرکت های دانش بنیان است. این اطمینان را می دهیم که فضاها را به شکلی برای آنها باز نماییم تا آنها بتوانند از ظرفیتهای این وزارتخانه بهره گیرند و در هر جایی که این شرکتها وارد شوند، ما به عنوان بخش دولتی خودرا کنار می کشیم.
نیکبخت اشاره کرد: خوشبختانه در عرصه تامین نهال و فرآورده های کشاورزی زمینه های خوبی وجود دارد و در طرف مقابل فضا در وزارتخانه جهاد کشاورزی برای فعالیت شرکت های دانش بنیان باز است و می کوشیم ظرفیتهای این بخش را در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار دهیم.
وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد: بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش ها گرفتار عقب ماندگی است و باید دست به دست هم دهیم تا هرچه سریع تر این عقب ماندگی جبران شود.

منبع: